Followers Remaja Purba

Thursday, July 23, 2015

Sate.. Periuk kera.. Rendang Itik..


Pagi raya yang kurang ceria..
Bertabahlah buat wife abang ipar atas kehilangan barang berharga dalam bonet kereta..
Pencuri bukan kira tempat, bukan kira masa.. asal ada peluang terus grab..
Memang licik sungguh.. kejadian berlaku: kereta park di kubur..
Pagi raya di balai polis menguruskan hal berkaitan.. 


MENU 1 Syawal..
Sate yang ditaja oleh BIL..


Lepas solat Jumaat..
Perjalanan diteruskan menuju ke Selatan..
Kisah di SINI..


Manalah pemilik lemang ni agaknya..
Rupa-rupanya dok jauh dari pagar sebelag kiri tu..
Senyum dia tengok aku ambil gambar 'Lemang Daun Lerek' beliau..



Menu raya di kampung..
Rendang Ayam Maman..
Tapi bukan ini yang buat perutku meragam..




MENU 2 Syawal..
Pulut Periuk Kera.. Rendang Itik..
Bentuk asal Periuk Kera seperti di SINI..
Cara memasaknya pula di SINI..

Pulut periuk kera.. Rendang Itik dan sambal ayam..
Beraya di rumah mak Busu di Melaka.. di SINI..



7 Syawal 1436H bersamaan 23 Julai 2015..
Selamat Hari Lahir buatmu..
My Chef Hubby..
Moga dianugerahkan kesihatan yang baik..
Moga tak cuba tambah rencah pahit masin kelat dalam rutin harian..

Berkongsi tarikh yang sama.. atok saudara aku..
Happy Birthday to both of them..


StatusHati: Memori yang bukan sedikit kau tinggalkan..



10 comments:

paridah said...

aneka santapan enak di hari raya semua dpt dirasa...happy birthday buat hubby n saudara ai semoga sht walafiat n diberkahi Allah kehidupan mrk sbg khalifah keluarga.

Nurzakiah Hanum said...

sedapnyaaaaaaaaaa

tiga lalat said...

meriahnya raya uools., hehe2

Nor Azimah said...

Tak penah rasa lemang piuk kera, hu hu...

Hayati Sakaria said...

Tak penah rasa lagi lemang periuk kera.. teringin nak cuba.

saniah ibrahim said...

kat tempat kakak ni belum pernah ada orang buat lemang periuk kera ,teringin juga nak merasa ...

Fai Nardir said...

fai sebenarnya teringinnn sangat nak makan lemang periuk kera ni.. gara-gara terpengaruh dengan upin ipin yang adam selalu tengok tuh la. si kak ros masakkan lemang periuk kera untuk adik2nya... alahai... mana ea nak dapat periuk kera ni. ada jual ke?

iryanty ahamad said...

selamat hari raya:-))...

unik makanan pulut periuk kera tu...lom penah nampak atau rasa..

kisah earty said...

selamat hari raya..
mcm sedap je tgk pulut periuk kera tu.. Kite tak pernah mkn pon..huhu

amirah said...

waaa menariknya menu raya ai..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...