Followers Remaja Purba

Saturday, July 4, 2015

#Cabaran20Hari Amalan berbalas juadah di bulan puasa


#Cabaran 20Hari Raya/Puasa 2015.. Day 8..

Ada lagi ke amalan ni sekarang..?
Nak berbalas hidangan macam mana..
Dah kalau hidangan yang ada menu yang dibeli di bazaar..
Nak masak tak sempat.. sampai rumah pun dah lewat..

Tapi aku takdelah macam tu..
Masih punya masa bersilat didapur untuk menyediakan juadah berbuka..
Amalan berbalas juadah hanya akan dibuat andai chef hubby yang masak..
Aku tukang hantar je.. kihkihkih..
Aku setakat masak untuk tekak family kecikku bolehlah..

Nak kata kerap bertukar juadah takdelah..
Biasanya aku pesan pulangkan pinggan kosong je..
Aku takdelah nak ikut amalan sangat..
Memang biasa aku pesan..
'Pulangkan pinggan kosong, jangan ada isi..'
Tak perlu rasa serba salah tak tahu nak balas apa..
Nak lagi mudah, bagi bekas yang tak perlu dorang pulangkan.. hehehe..


psstt: Kau lebih mengetahui isi hatiku..



3 comments:

Amanda Suria said...

Rumah atas langit macam i ni memang xde la nak amalkan sedangkan jiran tetangga foreigners jer kan....

Mummydearie said...

Jiran saya kebanyakannya non Muslim. So, amalan ni dah lama terhapus. Hihihi. Kalau dulu masak duduk kampung tu seronoklah tengok balasan dari jiran.

Kira Sakura said...

kira masa duduk taman lama je rajin berbalas juadah ni. duduk taman ni berbalas dengan mak uwais je hihihihi

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...