Followers Remaja Purba

Wednesday, July 22, 2015

Cuti dah Habis..


Kembali berhadapan rutin harian..
Kembali sesaknya fikiran..
Kembali letihnya badan..
Kembali melayan perasaan..


Sepanjang beberapa hari Syawal kali ni..
Secara fizikal..
Jelas terserlah kegembiraan..

Dak Kakak..
Awalnya tak nak balik kampung..
Tapi bila rasa suasana raya di kampung..
Siap request cuti sekolah nak balik duduk dekat kampung..

Dak Adik..
Suka balik Muar..
Tapi takmo tinggal sana tanpa aku..

Dak Nuha..
Paling kecoh..
Nak berkepit je dia.. takmo dengan orang yang dia tak biasa..
Bila sesi pemberian duit raya..
Siap dimarahnya orang yang bagi duit raya..
Dalam nada pelatnya.. 'Nuha tak nak.. Nuha dah ada banyak..'
Hahaha.. gelak kami yang melihat gelagat dia.. 

Aku..?
Terima kasih pada mereka yang bagi sokongan..
Terima kasih pada mereka yang membantu..
Terima kasih..
Hanya DIA yang dapat membalasnya..
dan.. Moga dimurahkan lagi rezeki..


StatusHati: my heart.. my soul.. you are mine..


6 comments:

JR said...

Salam Eidul Fitr buat Azamia, suami dan anak-anak semoga kehidupan diberkati Allah selalu...

SuzieLAWAti said...

Selamat Hari Raya Aizamia sekeluarga..

semoga berbahagia dan ceria selalu... :)

Ibu Lala said...

Kalau byk coti mmg nak sambung lagi. Kesian kat kita yg bekerja ni. Nak cuti pun bajet bajet

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

"Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin"

CintaHati Lina said...

Selamat bekerja semula.. Apapun..salam lebaran lagi kan.. Maaf zahir batin...

Nor Azimah said...

Salam aidil fitri buat aizamia sekeluarga, moga dirahmati Allah selalu.
Syawal di kampung memang berbeza kan, ikatan 'persaudaraan' jelas terasa walaupun bukan saudara.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...