Followers Remaja Purba

Sunday, July 5, 2015

#Cabaran20Hari Kenangan Terawih di Surau/Masjid Masa Zaman Kanak-kanak


#Cabaran20Hari Raya/Puasa 2015..
Masuk hari ke 9 sudah..
Tinggal 11 hari lagi cabaran ini akan selesai..


Aku lebih sukakan terawih di surau/masjid berbanding di rumah..
Seronok dapat turut sama merasainya..
Semangat menyambut Ramadhan digunakan sebaik mungkin..

Bila terkenangkan kenangan itu..
Hati ini teringin nak bawa anak-anak merasai pengalaman tersebut..
Tapi..
Dengan rutin harian aku sekarang..
Tak larat nak terkejar-kejar ke sana ke mari..
InsyaAllah..
Masa itu akan tiba cuma bila aku tak tahu..



psstt: Ramadhan kali ni sangat berliku jalannya..



5 comments:

iryanty ahamad said...

zaman kanakk2 akak tak pi terawih kat surau atau masjid...

iryanty ahamad said...

zaman kanakk2 akak tak pi terawih kat surau atau masjid...

Najmi Nawawi said...

dalam kenangan kan. haha

Mummydearie said...

Saya pun tak pernah pergi tarawikh zaman kanak-kanak dulu. Paling awal pun bertarawikh masa di asrama penuh. Kira dah besar panjanglah juga. Sekarang ni pun kalau dapat di rumah sahaja. Belum pernah dapat masuk masjid dengan budak-budak ni nak bertarawikh sama.

Kira Sakura said...

kalau kt masjid syok sahut yang ape nama tu tengah lepas rakaat nak masuk rakaat lain tu. kalau kt rumah buat sendiri takde la nk sahut2 hihihihi.

tak berani nak bawak uwais pegi surau. takut tak kusyuk solat. kot dia keluar pegi main atas jalan ke orang culik ke huuuu

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...