Followers Remaja Purba

Wednesday, July 8, 2015

#Cabaran20Hari Bajet Raya


#Cabaran20Hari Raya/Puasa 2015
Day 12..

 #Cabaran Day 11.. di SINI..


Bajet Raya...?
Tahun ni memang takde langsung bajet untuk beraya..
Agak terbeban dengan masalah yang melanda.. 
Tak seperti tahun-tahun sebelum ni..


Standard bajet tiap kali raya.. biasanya..
Baju raya mesti tempah..
Tahun ni tak tempah, beli yang dah siap je..
Tunjuk je yang mana berkenan..
Jadi tahun ni takde warna tema khusus untuk family kecikku..

Duit raya siap ditukar..
Tak banyak pun..
Sekadar standby untuk open house..
Kalau tak buat, duit tu buat duit belanja sekolah dak Kakak dengan dak Adik.. 

Kuih/Biskut raya..
Takde beli..
Buat sendiri..?
Tengok calendar.. ok masih ada masa lagi..

Balik kampung..?
Belum ada keputusan nak balik mana..
Kalau tak balik kampung.. beraya di rumah sendiri jelah..
Makan kuih raya sambil tengok rancangan raya di tv..


psstt: Kecewa.. sedih.. terkilan.. disebabkan Awak..



17 comments:

Kakzakie said...

Kena ukur kemampuan diri baru semuanya lancar
Kalau kakak baju memang jahit sendiri tapi kuih biasa kakak beli. Satu dua aje buat..

Rozita said...

lebih kurang je kita....cuma part balik kg n ayat last tu agak sedih..apapun doa yg terbaik untuk awak ye... yg penting kita rebut 10 ramadhan terakhir..

iryanty ahamad said...

Biasanya yan dah stanbay bajet 2 bulan sebelum raya..:-))

Nurzakiah Hanum said...

betul tue kena tgk kemampuan

idzwa kamaruddin said...

takde bajet..semua sederhana je.

uncle gedek said...

Awak tu sapa?

PM ke?

hehe

Puan Kutu said...

zaman gst ni mmg semua kena berjimat

Kniedaz said...

kalau ikut hati, semua nak baru, tapi betul la tu, ikut kemampuan..selalunya sediakan keperluan anak2 dulu, pastu kalau ada rezeki, mama pun dapat la.. ^_^

Jangan sedih2 sis...

paridah said...

berbelanja sederhana ikut kemampuan saja...gembirakan hati anak2 di hari raya tu yg penting.

kakyon said...

Persiapan raya ky tahun ni pun ala kadar saja.tapi jgn sampai tak balik kg tau!!

Mummy-Ann said...

tak balik ke, kang menangis.. hehe..
banyakkan doa pada Dia! Moga dipermudahkan semua urusan kita.

wahida said...

saya pun tahun ni sangat bersederhana...

sedih kenapa ni sis?

wanie yahaya said...

tahun nie kuih raya pun buat sendiri je...jimat sikit..
follow blog sy juga ye...http://diarihatiwanieyahaya.blogspot.com...tq

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sama la saya pun...
taun ni raya takde tema. Beli mana yg sedap2
kat badan je.
Kita cipta kelainan.. sis..
asyik sama je tiap taun.. boring plak.
hihi..

Amanda Suria said...

sabar Aiza...apapun biarlah raya tahun ni untuk anak2 kan....

eMMe said...

Aiza, sbaik2nya biarlah dalam kesederhanaan, itu lebih baik, betul, yg penting, anak2 gumbira... anak2 la org yg paling sonok raya,...harap n doa awak tak sedih2 la nak raya dah ni...

Kira Sakura said...

raya ikut kemampuan kan kak. jap lagi nak havoc2 sgt lepas raya pakat masing2 makan megi pulak hewhewhew

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...