Followers Remaja Purba

Friday, July 31, 2015

Mengandung lagi..?


Perbualan biasa dengan anak-anak..

'Ibu.. nape ibu panggil adik..? Nape tak panggil abang..?'
Nampaknya dak Adik dah mula confius..
Memandangkan dia bukan lagi yang bongsu..

'Adik, tetap adik pada ibu sebab adik belum ada kawan..'
'Ha.. tak macam Kakak kan ibu.. Kakak ada Nuha..' Dak Kakak menyampuk..

'Tu.. Kakak boleh pulak panggil kakak..?' Dak Adik masih tak puas hati..
'Dak Kakak ada kawan.. tu dak Nuha..'


'Haa.. kalau macam tu ibu mengandunglah.. nanti Adik ada kawan.. lepas tu bolehlah panggil abang, tak payah panggil Adik..' Jawab dak Adik..
eeerrr... terdiam sekejap aku.. kihkihkih..


Bila tanya dak Nuha..
'Ni Nuha, bukan Adik..' Itu jawapannya..

Nampak tak.. walau dak adik tak puas hati.. tapi bila kupanggil 'adik'.. menyahut pulak tu.. hehehe.. sebab dah terbiasa..
Pada aku.. dia tetap dak Adik sampai bila-bila..


StatusHati: #NakKurusLagi..




16 comments:

tiga lalat said...

wahh, dak adik nak adik lg tuu makk, 7 8 lapan lagikk., hikhiks2

Kakzakie said...

Hmm... memang patut pun kalau nak beradik lagi. Nuha pun dah besar dah:)

Falsya said...

hehee..falsya pun mak abah panggil adik..padahal bawah falsya ade lg 2 adik..hehee

lieyalatif said...

hahaah bijak2.....

ehem2 so ape tunggu lagi.....auwwww!!!

CikSiti said...

amin hihi

iryanty ahamad said...

haha ...adik tetap adik..walaupun ada adik lagi...

lia ummiirfan said...

hihi.. masa dah time tu..

Malinda said...

hihihi...bijaknye dia pandai dia mintak adik ye...kikiki...apa lagi aiza bole dah tu menambah....kikiki

kisah earty said...

hehehe..comey je dak adik ckp nk adik lg..

nor azman said...

Bijak2..hehehe

permatamama said...

boleh tambah dah tu sis

ewanthology said...

selamat berjaya... untuk yg nak kurus tu :-))

kak gojes said...

macam anak sy juga...ada adik tetap di panggil adik

Pha Is said...

hahaha.. ada moleknya cadangan dak adik tu.. hehehe

Puan Kutu said...

itulah masalahnya bila abang yang ada adik dipanggil adik.hehe..budak bijak sungguh!

Mummydearie said...

Kalau dapat satu lagi lelaki, completelah anak-anak youkan - 2 lelaki, 2 perempuan. InsyaAllah, mana tau ada rezeki lagi Dak Adik dapat adik lelaki!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...