Followers Remaja Purba

Tuesday, July 21, 2015

Rambutan raya..


Kita ubah selera pulak..

Kronologi 3 Syawal..

Aku tak dapat nak ke mana-mana..
Terbaring kelesuan di rumah..
Masih belum sembuh dari sakit perut..
Kisah di SINI..


Kronologi 4 Syawal..

Dah bosan makan kuih/biskut raya..
Kita tukar menu pulak..
Rambutan in the house..



Sebelum dak Kakak, dak Adik dengan dak Nuha merengek minta aku kupaskan dari sebiji ke sebiji..
Nah.. tu dia.,
Aku kupaskan semua dan simpan dalam peti sejuk..
Dah sejuk.. lepas tu mengulang makan jelah dorang nanti..
Kalau tak buat macam tu..
Buah tu nanti busuk tak berusik..

Masa dekat kampung.. aku tak berani makan banyak..
Dengan keadaan aku masa tu.. sekadar rasa jelah..
Ni.. perut dah agak ok.. takkan tengok je kan..
Aku pun sama mengulang makan ikut anak-anak..



StatusHati: Aku rindukan ayah aku..



5 comments:

Amanda Suria said...

A big NO for me...ada yang amik gas kat klinik kang...

Fazleyatul Aini said...

tahun ni p beraya boleh kata majoriti rumah ada rambutan dgn durian
puas makan hihi

paridah said...

sedap makan rambutan sejuk ni...

ewanthology said...

banyak sgt makan raambutan nnt batuk ler pulakkk

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

ooo... kat kampung awak musim buah rambutan yer... Kat kampung teman, durian udah luruh weiii... :)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...