Followers Remaja Purba

Wednesday, July 29, 2015

Kabhi Kushi Khabie Gham


Malam tadi..
Ada bahan nak kena tanya pada en. Google..
Tapi.. sayang tak berjaya..
Selagi dak Nuha tak dapat layan lagu Frozen dia tu..
Selagi itulah dia hadap peluk cium aku..
Alahai..
Pandai kamu goda ibu ye Nuha sayang..
Aku hanya mampu melihat dia menyanyi lagu kesukaan dia tu..


Sudahnya..
Hadaplah Kabhi Kushi Kabhie Gham..

Kalau ada yang perasan..
Dalam salah satu babak selepas watak anak Shah Rukh Khan menyanyi di satu majlis sekolah..
Budak tersebut ada ungkapkan kata-kata ini..

Jika ingin berjaya dalam hidup dan ingin capai sesuatu..
Sentiasalah dengar kata hati kamu..
Jika tiada jawapan dari hati..
Pejam mata dan sebut nama ayah dan mak kamu..
Lihatlah..
Kamu akan berjaya melepasi semua rintangan..
Setiap kemusykilan akan jadi senang..
Kamu pasti akan menang..



StatusHati: Awak.. pernah janji dulu.. takkan pernah berpisah..


10 comments:

Amanda Suria said...

Laaa ingatkan nak citer pasal bape banyak kali nangis tgok citer ni...hahahahaha

norhidana miswan said...

mlm ni kt tv2 lak kak tp kul10 la baru mule... naper lah tak tayang siang hari sabtu ke ahad... tgk KKHH ngn KKKG berkali2 pun msti nngis jgk huhuhuhu...

kadnag dh blh ingat jln cite tp ttp nk tgk jgk hehehe...

lia ummiirfan said...

abes ko, 12.30 tuu... tapi memang layaannnn... hihi

lia ummiirfan said...

abes ko, 12.30 tuu... tapi memang layaannnn... hihi

Kakzakie said...

Kata-kata dlm cerita Hindustan selalu boleh buat kita berfikir.

eMMe said...

Aiza, tak sempat tgk tv la ni... best tu cite KKKG....huhuhhuuu...

Nurzakiah Hanum said...

anum smp tertido depan tv

Malinda said...

dah lama gilos akak tengok cite ni dik jalan cite pon dah lupe yg akak ingat ada adegan amitah belacan dgn bini dia nyanyi ramai2 sambil si sahruk kahn turun dari helikopter kan...eh cam salah je ni!!! hahaha

myliferia said...

Peminat Hindustan kah? Dulu tengok citer kush kush kota hai dan yang seangkatan dengannya. Tapi selalunya kalau kengkawan pasang cd, saya mesti terlelap...haha

Mummydearie said...

Dah lama tak tengok cerita Hindustan. Ada banyak dengar orang bercerita aje tapi tengoknya tak pernah...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...