Followers Remaja Purba

Tuesday, July 28, 2015

Memori Duit Raya..


Ada banyak memori raya nak dikongsi di sini..
Dalam manis ada pahitnya..
Dalam suka ada dukanya..


Zaman Kanak-kanak..
Masa ni paling best dapat kumpul duit raya..
Tapi aku bukanlah jenis main terjah hanya kerana nak duit raya..
Apa yang dihidang semua nak dimakan.. semua nak dirasa..
Dapat pulak berkumpul dengan geng sepupu-sepapat..


Zaman Remaja Purba..
Masa ni dah mula berasa malu nak tergedik-gedik..
Duit raya pun takdelah macam zaman budak-budak dulu..
Tapi aku tak kisah.. yang penting dapat balik kampung dan bergembira bersama keluarga..


Zaman Mak Budak..
Keutamaan diberikan kepada anak-anak..
Raya tahun ni secara sederhana..

Tahun ni..?
1 Syawal 1436H.. Penangan Rendang Daging N9..
2 Syawal 1436H.. Tradisi raya diteruskan..



Sebahagian dari tukaran duit raya.. 

Manakala yang ini..
Terima kasih buat my CEO.. terpahat dalam lipatan sejarah tempat kerjaku..


Tanpa mengira pangkat atau jawatan..
Mereka yang mempunyai anak layak menerima agihan duit raya daripada my CEO..
Duit raya ni sumbangan peribadi daripada beliau..
Alhamdulillah..
Moga Allah merahmati dan murahkan lagi rezeki dan keluarga Dato'..



StatusHati: 'Hati' bukan untuk dibuat mainan..


9 comments:

IQ = Iez Qis said...

bila dah kerja, dapat duit raya daripada boss plak kan....ok la dari xmerasa duit raya langsung bila dah besar. huhu

MILx HASHIM said...

masa kecil rajin le lawan cari duit raya dengan sepupu, boleh lah masa paling kurang rm100 masa raya pertama, sekarang masa untuk memberi kat anak2 buah. biasalah dah keje kan...

eima said...

aku pun byk dpt duit raya thn ni kat opis.... lepas la nk buat belanja sampai hujung bulan .... tp ai bg utk tabungan anak ..... so duit anak tahun ni masyuk

Sue Bee said...

time bebudak dulu mmg syok dapat duit raya walaupun sekadar syiling. la ni taksama, bebudak layan duit raya yang ada sampul saja.

Falsya said...

zaman dh ade anak adalah zaman utk collect duit raya utk anak walaupun anak xtau ape itu duit raya..hehe..

Nizam.Ariff said...

Syukur kerana terpilih untuk menjadi orang yg memberi daripada yg menerima....

Nurzakiah Hanum said...

assalamualaikum
hi singgah sini
sory hr nie bz x sempat nak BW

paridah said...

REZEKI ANAK2 SEKARANG DPT BANYAK KUMPUL DUIT RAYA.

Malinda Ismail said...

Bila dah jadi mak2 ni kene serah duit raya le pulak....kikiki...pasrah dalam redhi katenye....tapi akaknsejak 5 taun lepas start dpt angpow balik dari anak2 buah yg dah berkoje

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...