Followers Remaja Purba

Tuesday, July 7, 2015

Impak tiap kali aku mengisi minyak kereta..


Hadiah bagi meraikan kedatangan Syawal..
Menangis lagi tentang kenaikan harga minyak ni..
Menambah tekanan sedia ada..
Mengurangkan budjet bulanan yang ada..

Impaknya ..
Tiap kali aku mengisi minyak..
Rasa macam PM berdiri sambil tersenyum di sebelah aku..
Tapi bila aku toleh..
Oh!Bukan rupanya..

Aku dan mereka yang susah bertambah susah..
Dia yang harta bertimbun tak luak sikitpun..

Macam mana nak balik beraya di kampung..?
Aku menunggu jugak ni..
Mana tahu..
Kot ada menteri nak bagi tips..
Camane nak balik beraya di kampung tanpa menggunakan petrol..


psstt: Meluah rasa.. harap engkau mengerti..


8 comments:

ewanthology said...

isi minyak di petrol pump yang ada buat contest... sambil isi sambil join contest..manalah tahu ada rezeki :-)

Zaza Abdul Latif said...

Menteri suruh kita balik kampung jalan kaki je kot.. x payah guna petrol.. dia nak kaya, kaya lagi.. rakyat yg dapat miskin.. jgn 1 day nnt rakyat malaysia semua menjadi miskin tegar.. huh! Menciiiii

Nor Azimah said...

Tak payah balik kampung katanya...kih kih...huhu..

Sue Bee said...

kita pasrah dalam terpaksa..keta dorang kot2 guna air paip,kot..

Puan Kutu said...

menteri soh jangan balik kampung.hahaha

kan..depa kata kita makin kayap

norhidana miswan said...

kite yg rakyat biasa kene memerah tenaga usaha utk survive.... minyak naik ke tol naik ke blik kg ttp balik kak.... untung pak menteri2 nk blik kg minyak di taja

saniah ibrahim said...

terpaksalah kita terima samada kita rela atau tidak ...kehidupan kena teruskan juga ...apa daya kita nak membantah.

Kira Sakura said...

nak buat mcm mana lagi ye tak. kalau petrol boleh ganti dgn angin. buat dah huuuu

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...