Followers Remaja Purba

Monday, July 13, 2015

#Cabaran20Hari Menu Wajib di Pagi Raya


#Cabaran20Hari Raya/Puasa 2015..
Day 17..

#Cabaran20Hari Raya/Puasa.. Day 15.. di SINI..

Menu Wajib di Pagi Raya..

Zaman kanak-kanak..
Nasi impit.. Rendang ayam Nogori.. Lemang..
Tart Nenas.. kuih ros/goyang.. Bahulu..

Zaman Remaja Purba..
Nasi impit.. Rendang ayam Nogori.. Lemang
Menu masih sama.. cuma tukang masak je berbeza..
Masa ni arwah Wan dah uzur tak sihat..

Zaman Mak Budak..
Kebanyakkan menu lebih kurang sama..
Aku lebih teruja nak makan Rendang Ayam di campur dengan sayur maman..
Masa buat entry ni pun terliur rasanya..
Bila balik kampung, Maklong tak pernah hampakan permintaan aku..
Maklumlah anak buahnya ni jarang balik sana..
Bila sesekali balik bertambah riuh jadinya..

Cuma tahun ni agak ralat sikit..
Kemungkinan nak makan pulut periuk kera takde dalam senarai wishlist menu raya..
eeemm.. kalau ada raya nanti aku tayang-tayang dekat sini..
Sama macam tahun-tahun sebelum ni..


StatusHati: Awak.. saya rindu..

12 comments:

Fazleyatul Aini said...

kitorang menu sama je every year
raya first wajib adalah ketupat, kari itik, rendang ayam kampung, sambal kelapa (tganu punya style) dengan kuah kacang daging

paridah said...

WAH MAKAN RENDANG DGN SAYUR MAMAN..MESTI SEDAP TU KAK XPERNAH RASA LAGI...

eintan nurfuzie said...

nyum2...hahaha

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi

idzwa kamaruddin said...

raya saya setiap tahun tak meriah mane..

Nor Azimah said...

Tingin gak nk rasa lemang piuk kera tu, tak pernah rasa seumur hidup

lieyalatif said...

Assalamualaikum…

Selamat hari raya aidilfitri dari lieyalatif buat akak sekeluarga….moga syawal dirai dengan penuh meriah dan dlm keberkatan Allah taala….

Terlebih bias tutur bicara,
Disimpan jangan ampun dipinta,
Syawal dinanti akan kunjung tiba,
Ikhlas dari hamba yang cantik jelita.

Hati-hati dlm perjalanan moga raya tahun ini dirai gembira….

Malinda said...

akak taun ni nak masak rendang ayam tua,lontong,serunding kelapa basah dan kuah kacang...yum2
pulut dalam periuk kera tu langsung akak tak pernah makan kalau jumpe kat mana2 nanti kompom akak beli sebab nak gak rase cam sedap je....selamat hari raya dik maaf zahir batin

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Menu wajib raya yang mesti kena rasa dihari raya ni.. Semuanya sedap.

CintaHati Lina said...

Menu wajib rendang ni.. tapi tahun ni buat sendiri la jawabnya sbb tak dapat balik kg.. mr.suami kerja.. sayur maman? Hmmm keluarga mentua punya pavret...

Inani Hazwani said...

sedapnyaa nasi impit kuah kacang :)

kisah earty said...

pulut periuk kera?.. first time dengar..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...