Followers Remaja Purba

Tuesday, June 28, 2011

Nasi goreng

Kisah malam tadi, perbualan melalui sms:

Aku: Abang dah sampai mana?
Hubby: Tengah isi barang.. (oohh.. kat tempat kerja lagi rupanya)

Aku: Jadi balik rumah ke? Anak-anak kenyang makan nasi goreng, kakak makan 2 pinggan habis, kuatnya dorang makan.. (dorang lapar sebenarnya, tu yang banyak dorang makan)

Hubby: Ibu beli kat aner.. (aik.. ayat perli ke ape ni..?)
Aku: Alah dekat Meru gak bang..
Hubby: Wokey la

Aku: Anak-anak cakap sedap.. Ibu boleh rekemenkan kat abang.. Kalau abang balik nanti, dari Jalan Besar depan tu abang terus je sampai abang parking kat tempat biasa.. Jalan kaki balik rumah bukak pintu terussss ke dapur, dalam kuali nasi tu.. tapi udang tak banyaklah sebab anak-anak dah rembat dulu..

Hubby: Hahaha..
Aku: Hahaha.. ada ke tanya beli kat mana.. Teruklah abang ni..




psstt: Silalah rajinkan diri anda memasak ketika hubby berada di rumah ---> akulah tu..

25 comments:

MARIA LIZA said...

bagus dapat bini rajin masak ye..

risa said...

adohaiii...ingat dak aiza masak nasi goreng...ekekeke
masak nasi goreng sangat senang tau..bawang putih ngan udang kering..pecahkan telor..nasi goreng cina sudaaaaaaaaaa

PinKy MoMMa said...

kamu nasi goreng..diriki mihon goreng cili api hehehe resipi teragong!

ddk umah sllu tak de idea nak masak apa dah..ketandusan idea sungguh huhu

Cik Bucken said...

sedang mempersiapkan diri dgn ilmu masakan..hehe^_^

p/s: anak akak comel2..kuat mkn sbb masak sedap tu...

aizamia3 said...

MARIA LIZA:
wah bestnye diri bila dipuji.. ahaks.. mesti en. suamiku muntah hijau..

aizamia3 said...

risa:
k.risa.. betul ler malam tadi ai buat nasi goreng, cuma en. suami ingat ai beli kat kedai.. hahaha..

aizamia3 said...

PinkyMomma:
hikhikhik.. bukanlah tetiap hari ai masak.. tu yang en. suami ingat ai beli..

aizamia3 said...

Cik Bucken:
Bagus2.. pikat suami dengan air tanganmu itu..

psstt: anak2 paling suka makan bila hubby yang masak, kalau akak yang masak tu kira pilihan terakhir doranglah.. hahaha..

bujal X said...

meru kat mana? sedap eh?

Mommy Fara said...

=D

Sweet okeh! Die punye instruction way tu...

aizamia3 said...

bujal X:
kat mana..? kat umah ai ler.. bukan kat kedai.. hikhikhik.. anak-anak kata sedap sebab banyak udang.. ;)

aizamia3 said...

Mommy Fara:
itulah.. memula hubby tak perasan, lepas hahaha... aku terkena rupanya..

Azzah said...

terasa hati bila tanya beli kat mana..

aizamia3 said...

Azzah:
hikhikhik.. ada ke kita masak dia tanya beli kat aner.. ;)

gedek! said...

sensitip ke?

aizamia3 said...

gedek:
ish uncle ni.. takdenye nak sensitip sebab en. suami lagi pandai masak.. hikhikhik.. ;)

Nini Hartini said...

ni mesti kes jarang masak sampaikan suami sangka akak beli. hehehehe... pasni kena lebih rajin ye kak. keee~

kalau nini, mmg biasa masak. jarang beli. sbb suami kurang suka mkn kt luar. sampai kadang2 tu nini ambil makanan yg lebih dari sekolah tp suami puji cakap 'sedap bini masak'. nini diam je sbb dah kena puji walaupun bukan nini yg masak. hahahaa....

aizamia3 said...

Nini Hartini:
hahaha.. akak ada pakej.. anak-anak dah siap makan kat rumah pengasuh.. so malam tak perlu masak.. akak masak hari sabtu sebab en. suami kerja.. hari ahad turn en. suami.. wah.. pembahagian yang adil kan..

hahaha.. pujian punya pasal sanggup didiamkan.. kalau akak takde maknanya sebab en. suami tau tapi akak takdelah anak-anak asyik makan kat kedai.. bahan-bahan yang ada kat rumah tak elok dibazirkan.. ;)

.m y z. said...

hahahha sentap ohhh kena perli macam tu. hahaha :P

fRaMe+LenSeS said...

Nadh plak yang bunga2 baca cita kak ni.. weeee~~ hehehe

mamawana said...

Assalam,

Seronok baca entri dan komen2 kat sini.

aizamia3 said...

m y z:
kihkihkih.. takdelah sampai tersentap..

aizamia3 said...

mamawana:
Wsalam,
datanglah lagi.. ;)



fRaMe+LenSeS:
weeee... kihkihkih...

BRO_MONDAY said...

aizamia : ai dapat imejin kan nya walopun ini adalah perbualan melalui SMS..koh koh koh kalakar!!! baca ni sambil perut rasa lapar!!! nak lunch jap gi...

aizamia3 said...

BRO_MONDAY:
hahaha.. pergi makan dulu baru sambung..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...