Followers Remaja Purba

Wednesday, June 22, 2011

Kisah ibu dan anak

Perbualan antara anak dan ibu..

Kakak: Ibu.. Malam tadi kakak tidur kat depan tv kat rumah rumah nenek.. (maksudnya diruang tamulah sebab dalam bilik panas berbahang..
Ibu: Kakak nangis ke..?
Kakak: Kakak nangis sikit je tapi adik nangis banyak..
Ibu: Kenapa..?
Adik menyampuk: Sebab ibu tak tinggalkan adik..
Ibu: Ibu ada kerja jauhlah dik..
Adik: Ooo..

Kakak: Ibu.. Ibu nangis tak malam tadi..?
Ibu: Ibu sedih je tapi nak nangis..
Kakak: Nape..?
Ibu: Sebab babah ada pujuk ibu.. (jawapan spontan)

Perbualan seterusnya..
Kakak: Ibu, kalau kakak tanya ibu jangan marah ye..
Ibu: eemm.. Pe dia..?
Kakak: Kalau ibu ada duit lebih, boleh tak kita pergi beli McD..? Tapi kalau takde takpelah..
Ibu: Ada..
Kakak: ibu ada berapa..?
Ibu: Ada 5..
Kakak: Oo.. Takpelah.. Tak cukup..

Aku memang nak belikan dorang McD.. Rezeki anak-anak balik rumah lewat petang tadi..


psstt: Dari petang tadi aku menahan sakit kepala a.k.a migrain ni.. Ok aku nak out dulu, lepas makan ubat nak berehat..

10 comments:

Anonymous said...

alolo...comelnye anak².. jom McD..hehee

MARIA LIZA said...

take time to relax...

aizamia3 said...

d'HeLL:
hikhikhik.. dah beli petang semalam.. dah habis dorang makan..

aizamia3 said...

MARIA LIZA:
ye betul.. lega sekejap kepala ni..

Farah Shamsudin said...

bagusnya si kakak..sangat memahami.. kalau ibunya cakap takde pun, rasanya die takde la meronta nak mcd juge kan..:) so cutee..

aizamia3 said...

dak kakak ok lagi, jangan dak adik.. siap menangis bagai tapi takdelah nak layan sangat kerenah dia, nanti menjadi-jadi pulak..

PinKy MoMMa said...

comelnye dia ;)
sgt memahami ibu..

aizamia3 said...

PinkyMomma:
ada masa tak terlayan kerenah dia..

anumuchan said...

comel je bersembang ibu-anak..huhu

aizamia3 said...

frometoyou:
bila borak dengan kakak, adik mesti menyampuk.. masing2 berebut nak cakap dulu.. bila dorang takde sunyi je rasanya..

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...