Followers Remaja Purba

Friday, June 3, 2011

Kisah Polis Trafik


Pagi dan petang waktu bekerja normallah bila polis trafik jaga laluan-laluan utama yang sibuk dengan kenderaan bertali-arus termasuklah aku ni..
Lampu trafik hanya membantu ketika jalan tak sesak dan bukan pada waktu kemuncak.. Ketika inilah khidmat polis trafik diperlukan..

Kalau sebelum ni aku cerita kisah aku geram dengan polis trafik (SINI), kali ni aku nak berkongsi cerita aku suka dan teruja kalau mamat sorang ni ada..

Minggu ni dia jaga kat laluan aku balik kerja..
Wah.. Hari Selasa dia perasankan aku, Kelmarin pulak control hensem tak nak senyum (nak senyum macam mana, dah kalau jalan jem tu), tapi petang semalam dia senyum kat aku..
Aku pulak dari jauh dah nampak dia (memanglah nampak sebab laluan tu turun bukit)..Aku dah standby dah turunkan cermin sikit bagi dia nampak.. Hikhikhik..
Bila lalu je kat tepi dia, aku jadi bersemangat, nak lagi buat aku teruja dia senyum kat aku.. Hahaha.. <--- gedik melampau kau..

Ok, cukup..Kembali ke alam nyata.. Tempat yang dia jaga tu memang cukup strategik berbanding kat tempa lain..Kira kat situ mudah untuk dia perasankan aku..Tak sabar nak tunggu balik kerja petang ni..


psstt: Aku suka tengok takde niat apa-apapun.. ala macam korang suka tengok Seth Tan dalam Nora Elena tu..

26 comments:

bujal X said...

remaja purba~hahaha~~

Mommy Fara said...

Hikhikhik...encik somi tak mrh ka?

aizamia3 said...

bujal X:
ai tetap remaja purba sampai bila-bila.. hikhikhik..

aizamia3 said...

Mommy Fara:
ai berani buat sebab dia tau perangai ai macam mana.. hikhikhik.. suka tengok je tapi en. suami tetap di hati.. hahaha..

Faris Adli said...

aiza remaja lagi ke? hahahaha

aizamia3 said...

Faris:
mestilah.. aku tetap remaja purba.. alah.. kang aku kata aku mak dara, kau lagi tak percaya.. hahaha..

BRO_MONDAY said...

aizamia : sedar diri xpe lah....koh koh koh

p/s : ai minat giler kat NORA ELENA sampai kan mai wife pun jeles!!! dan² time tu gak lah tetiba dia minat kat AARON AZIZ!!! selalu nya dia akan minat FARED KAMEL dan ai pulak akan minat kat LISA SURIHANI dalam cite lagenda budak setan!!! anak ai pun diberi nama NUR ALYSHA HANI gara² ai minat giler kat LISA SURIHANI !!! koh koh koh

Ulam Kerdas said...

Minat tu x berErti SUKA kan kak remaja purba. tul x? Sbb sy pun slalu gak minat mamat sana sini. slalu gak citer kat asben.

tapi asben lek je, sbb die lebih tahu perangai kt camner. hihi

Nini Hartini said...

hehehehe..pompuan biasalahhhhh..hahahaha

aizamia3 said...

BRO_MONDAY:
masih sempat sedar sebelum tercium montot kete depan ai.. hikhikhik..

psstt: dah kalau minat sanggup gaduh nak letak nama yang kita suka.. tapi dalam masa yang sama biarlah membawa makna yang baik-baik..

aizamia3 said...

Ulam Kerdas:
hahaha.. betul tu.. yang penting kita tau niat kita dan en. suami faham perangai kita, seperti mana kita faham dia kan..

aizamia3 said...

Nini:
hehehe... lepas dah puas minat yang ni tukar yang lain pulak..

BRO_MONDAY said...

aizamia : alhamdulillah makna nama anak ai baik² je...lepas ni insyaAllah ada rezeki tambah soram lagi, nak dapat kan boy pulak, lepas ni nak letak nama yam femes² jugak...adesss...tapi lambat lagi, mai wife kata tunggu Scha umo 3 tahun..koh koh koh

aizamia3 said...

BRO_MONDAY:
betul3x.. macam ai pulak.. yang no. 2 tu nama dia aje 3 patah perkataan gara-gara nakkan singkatan nama Jabatan tempat keje ai.. hahaha..


psstt: agaknya kalau tukar jabatan dan ada pertambahan AJK baru, nak letak nama ikut nama jabatan baru ke..? contoh: KASTAM.. fuh.. panjang gile nama anak..

anGah said...

thanks mai singah blog jiwa jiwa.. huhu :)

aizamia3 said...

anGah:
terima kasih, tadi tengok secara rawak, belum jelajah lagi.. ;)

BRO_MONDAY said...

aizamia : owh kira nye yu keje ngan MQA ye?? koh koh koh ai JPA the mines...('',)

aizamia3 said...

BRO_MONDAY:
hahaha.. MQA..? tukar2.. kita amik JPA pulak.. hahaha..

ainhany said...

amboi2 belh tahan jugak no...x lupa balik nnti yer..pastikan awan cerah..jika x melopeslaaa jua adenya...hihiiii

BRO_MONDAY said...

aizamia : yu nak masok JPA? best ke??? koh koh koh

aizamia3 said...

ainhany:
hikhikhik.. ada lagi setengah jam.. hari ni last.. minggu depan confirm dah tukar orang..

aizamia3 said...

BRO_MONDAY:
ish.. JPA..? jauhler.. kalau sebelah umah nak jugak.. nanti anak pun nama JPA.. pening nak cari nama anak gitu.. hahaha...

アヌム ちゃん said...

haha abg polis hensem kot tu..hik2

aizamia3 said...

dia takdelah sehensem macam Seth tu tapi suka tengok..


UPDATE:
Hujan membasahi bumi.. Dengan tak sabarnya aku nak balik tapi akhirnya aku frust sendiri.. Uwaaaa... Mamat polis tu takde, mamat garang yang jaga.. Daringnya pandangan dia..

.m y z. said...

hahahah nakalnya mak budak ni :PPP

aizamia3 said...

hahaha.. frustler petang tadi..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...