Followers Remaja Purba

Tuesday, September 29, 2015

Pahit untuk ditelan tapi itulah hakikatnya



Kadang-kadang diam itu lebih baik daripada banyak cakap..
Diam itu juga boleh mendatangkan pahala..
Diam itu mampu mengelak daripada bertelagah..
Tapi.. diam bukan bererti menerima..

Ada perkara kita kena percaya..
Ada perkara kita kena curiga..
Tidak semua yang kita sangkakan baik itu baik juga untuk kita..
#Novel

 
StatusHati: Berkawan biar seribu.. berkasih untung tau kalau lebih dari satu..


12 comments:

Kakcik Nur said...

Baik untuk orang belum tentu baik untuk kita dan begilah juga sebaliknya...

Amanda Suria said...

Nota hati u tuh buat i gelak....x nak i berkasih lebih dari satu...yang satu ni pun payah nak cakap kan

uncle gedek said...

uncle kawan satu... kasih beribu!

hehe

Kniedaz said...

Diam je la, kalau cakap tambah sakit :)

Izzati Ghafur said...

lebih baik berdiam dari berkata-kata.. kengkadang berkata-kata tu lagi tajam daripada pisau

Aziela said...

Kebetulan, ada budak x cukup akal cari gaduh dgn akak. Diam sajalah drpd meleret jadinya.

Malinda said...

tengok jugak pada situasi dik...ada perkara bagos kalau kita berdiam saje tapi ada gak yg perlu kite bincangkan...jangan hanya diam kelak menyesal diri...hehehe...hanya pendapat :)

iryanty ahamad said...

Diam bukan beerti kalah..cuma malas nak melayan sikap orang yang nak menang je

norhidana miswan said...

btl tuh kak....

kadang diam ambil masa utk berfikir yg mana baik buruk

MILx HASHIM said...

PILIHAN DI TANGAN KITA...

BTS said...

untung la..
sapa yang untung tu?

lieyalatif said...

betul tu...diam bukan bererti kite kalah, takut atau terima ape jua keadaan....tapi diam utk membiarkan kebenaran dtg menjernihkan yg salah....

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...