Followers Remaja Purba

Saturday, September 19, 2015

Cuti Sekokah bermula


Bermula dari 19 hingga 27 September 2015..
Selama seminggu anak-anak diberikan cuti rehat..
Arahan dari Kementerian Pelajaran Malaysia bagi semua sekolah di seluruh negara..
Berkebetulan Hari Raya Aidilfitri jatuh pada musim cuti persekolahan..
Memudahkan lagi urusan berkaitan..

Malam tadi..
Dak Kakak dan dak Adik telah kuhantar balik kampung..
Pakej meraikan hari lahir my FIL..
Tanpa kek.. abah tak suka kek bagai ni..
Orang tua.. pulut kuning in the house..
Sempat hubby masakkan udang masak kari untuk abah.

Pagi tadi..
Selamat sampai ke rumah..
Hujung minggu payah sikit untuk hubby dapat cuti rehat..
Aku pulak sambung rutin harian yang tertangguh sejak petang semalam..

La ni..
Nampaknya seharianlah akan bersama dak Nuha..
Sunyi bila geng gaduh dak Nuha takde..
Takpelah..
Esok kita balik kampung ye..
Nak sambut hari lahir dak Kakak pulak..
Moga apa yang aku rancangkan berjalan dengan baik..
Dak Kakak asyik ingatkan aku tentang tarikh lahir beliau..
Risau takut aku terlupalah tu..



StatusHati: Aku nak kau tahu.. aku sayangkan dirimu..




7 comments:

Ibu Lala said...

Wah dah balik kg. kat mana kgnye. Cuti sklh ni pun anak anak sy x lekat kat rumah. Hari hari nak pegi rumah opah. Rumah opah 10 minit je dari rumah. Makanya hari hari ulang alik

Ibu Lala said...

Wah dah balik kg. kat mana kgnye. Cuti sklh ni pun anak anak sy x lekat kat rumah. Hari hari nak pegi rumah opah. Rumah opah 10 minit je dari rumah. Makanya hari hari ulang alik

paridah said...

WAH ESOK DH NAK BALIK KG UTK SAMBUT BIRTHDAY AYAH N SAMBUNG BERAYA HAJI...SERONOKNYA.

❤Kamsiah❤ said...

terbayang pulut kuning dgn kari udang...hmmm..

Malinda said...

akak pon terkejut benonye tak tahu pon sebelom ni ada cuti sekolah sampai seminggu....baru nak suruh anak2 ponteng jumaat depan sebab kiteorang raya kat kampong nanti...kalau camni tak payah le memonteng...kuikuikui...insha Allah balik raya minggu depan pon akak masak pulut kuning dan rendang nak sambut besday MIL kat kampong...tak sabo nak balik raya....huhuhu

Kniedaz said...

Salam sis, Mr hubby suruh fikir, nak bawa budak2 ke mana, saya pulak fikir, hari raya, nak ke mana Saja? Duduk la rumah..tapi kesian pulak kat budak2... Hehe

JR said...

Dulu masa anak2 masih ramai merenyut musim cuti adalah saat yg saya tak begitu gembira. Maklumlah kita mak bapa pergi kerja tinggal anak2 di rumah, macam2 boleh jadi apa lagi jika cuti panjang...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...