Followers Remaja Purba

Thursday, September 3, 2015

Coklat terbaru di pasaran


Kisah petang kelmarin..

Dak Nuha merengek-rengek nakkan sesuatu dari dalam peti sejuk..
Aku yang baru balik kerja, menyuruh dia ambil apa yang diinginkan..
Aku membayangkan dia nak coklat.. sebab ada satu stok coklat yang aku simpan..
Kekonon nak buat cookies lah kan.. sudah.. tersadai dalam peti sejuk..

Bila dia tunjukkan pada aku..
'Nuha.. itu bukan coklatlah.. tak boleh makan..'
'Ni coklatlah ibu..' dalam nada pelatnya itu dia menjawab..
Bila aku kata bukan, dia punya merengek macam orang mengidam..
Alahai nuha.. nuha..

Disebabkan tak larat nak layan kerenah dia..
'Ambillah Nuha.. bawa pergi kat depan, makan dengan babah..'
Dia punyalah seronok..
Aku hanya mampu menahan senyum..
Marah..? Kehkehkeh.. nak gelak ye ada..



Inilah coklat yang diinginkan sesangat tu..
'sedap tak nuha..'
'tak sedap.. masam..'
'ha.. tahupun.. ibu dah bagitahu tadi kan..'


Semalam saja tunjukkan lagi coklat tu..
Pantas dia gelengkan kepala..

 

StatusHati: Macam mana susah nak jaga hati orang lain, lagi susah sebenarnya nak jaga hati sendiri..


21 comments:

idzwa kamaruddin said...

hahahah ye la ibu tu coklat laaa sebab warna dia coklat! >_<

nur anis said...

hahaha... alahai nuha.. comel betul..

AMIIZAA said...

huwarghhhhh nuha makan asam jowo hehhehehe

HeNRieTTa JoSe said...

hehehe...teringat pada citer dlu....arwah nenek citer...kazen rietta pown tersalah ambil, diambilnya asam jawa, lpas tu bersungut masam...

❤Kamsiah❤ said...

haha..coklat berperisa asam jawa...dapat bayangkan berkerut2 muka si comel tu..

Malinda said...

kahkahkah...dak nuha dah tekono...pasni kompom serik dak nuha takmo makan cokelat...hadoiiii...anak2 memang penghibur hati terbaek....

lieyalatif said...

hahaahahah...adoii bertuah budak comel nie....asam jawa diingat coklat...tapi betul tu....bagi jek die amik dan rase...baru puas hati dpt rase sendiri tu....heheheeh...tapi mmg lawak kisah nieh...

eima said...

lawak betui nuha ni tau .... ibu pun .....
klu tak dibg tak paham ...dah bg br tau ...hahahha

jasmarina jasni said...

hehehhe kesian die..masam!

jemput singgah http://contengan-rasa.blogspot.com

saniah ibrahim said...

cian nya nuha ...masam ya.
kalau anak kakak baya2 nuha ni dulu asam tu lah yang dia suka sampai kakak sembunyikan .

amirah said...

hahahaha...nuhaaa..nuhaaa..comeiii aje

insan marhaen said...

anak saya tak suka coklat. tapi cucu saya suka aiskrim. bila opah dia datang tengok cucu, mesti ajak beli aaiskrim.

yang si opah pun... layan...

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Huhuhuhu... Coklat perasa baru... Itu satu cara pengajaran kepada anak supaya dengar cakap ayah dan ibu...

Mirabeads azi said...

mesti dah tak mau dah coklat tu lagi ..hehe cute jer...

norhidana miswan said...

hahahhha... bdk2 mcm nuha nih selagi dia tak dpt selagi tuh dia nk... dh rasa baru dia tau sendiri hehehe

nona senyum2 said...

budak2 suke mencuba, hahaa, yakin betul dia... nasiblahh, kalau x, smpai bile x baljo ...hahaha..

dgr ckp ibuu tawww

iryanty ahamad said...

:-)) alolo coklat masam ye nuha....agak warnanya cam coklat..tu yang disangkanya coklat

Khai♥Rin : anies said...

hahahahahahahha gelak sy

Mummydearie said...

Hahaha. Kesian Dak Nuha 'mengidam' nak makan coklat ya. Kira Dak Nuha takpa lagi budak-budak. Ada pernah baca bapak budak tersapu 'coklat' ni (yang jenis dalam bekas adabi tu) atas roti lepas tu ngap. Mesti kes lapar sangat ^_^

Lepas ni kalau diunjukkan juga suruh cuba makan, mesti Dak Nuha mogok lapar!

Aiezza Sue said...

eh!..ye la, anak akak yg perempuan tu pon dah rasa asam tu..geram kot, tu pon kS dh buka plastik buh dlm bekas plastik taufufa tu..ttp nmpak mengiurkan lg asam jawa ni kot kt mata depa..haha

Kira Sakura said...

hahahaha Nuha Nuha cikkira gelak sorg2 dah kat sini. mesti dia dok bayang lain tu ekekekeke

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...