Followers Remaja Purba

Thursday, September 10, 2015

Gara-gara seekor Lipas.. Cockroach


Kisah malam tadi..
Hanya kerana seekor lipas..

Ni.. kalau terserempak dengan dak Nuha, bukan lipas yang lari.. dak Nuha yang lari..
Sambil menjerit.. 'ibu.. cockroach.. cockroach..' dalam nada pelatnya..

Sambil baring atas katil, kekonon nak berblogging sekejap..
Tiba-tiba..
Dengan megahnya.. berterbangan ke kiri.. ke kanan.. ke atas.. ke bawah..
Sempat pulak dia hinggap buat flying kiss dengan leher, belakang badan malah dengan beraninya mencuba mengambil kesempatan nak masuk dalam baju..

Wah.. ini sudah lebih..
Sambil mengomel kutepis-tepis manja dia..
Aku ni malas nak turun dari katil bila dah sampai masa nak tidur..

Makin lama.. makin menjadi, makin berani pulak ia mengambil kesempatan..
Dok merayap pulak dekat kepala katil..
Tapi elok pulak tu tak disentuhnya dak Nuha..

Tak boleh jadi ni.. bila ku buka lampu.. tak nak pulak munculkan diri..
Takutler tu.. takut kena kill.. kill.. die.. die.. ler tu..
Aku tunggu juga, ni kalau ia muncul memang aku smackdown terus ni..

Sudahnya, off lampu, sambung balik layan blogging..
Eh!Muncul semula ia..
Hinggap pulak atas kepala aku..
Amboi.. nak berblogging jugak ke..?
Geram punya pasal.. ku ketuk Tab atas kepala sendiri..
Nekad dah ni.. biar ia mati.. atas kepala pun atas kepalalah..
Tapi.. liat sungguh nyawa ia..
Lepas cubaan kill.. kill.. die.. die.. tu, dah tak berani muncul dah..
Agaknya pening kot kena ketuk.. kihkihkih..
Padan muka..
Lepas ni, kalau muncul lagi, aku takkan lepaskan dengan mudah..
Memang kill.. kill.. die.. die.. aku buat..

Nasib baik kejadian berlaku selepas dak Nuha lena dipembaringan..
Kalau tak.. bingit anak telinga aku dengar jerit tangis dia..
Dah satu hal nak memujuk dia..
Aku dahlah ting tong masih belum sihat..
Fuh.. syukur..




StatusHati: Ingatkan Dia.. ramai yang datang menduga.. namun tak sama denganmu..




17 comments:

❤Kamsiah❤ said...

haha...nasib baik kepala tak ting tong...

norhidana miswan said...

mmg kurang ajar sgt kan... dasar pengecut dh gelap baru munculkn diri hehehhe

nur anis said...

adehh..kepala kena ketuk...huhu

JR said...

Keputusan ujian DNA menunjukkan keberangkalian jantina lipas itu 99.99% adalah jantan...Patutlah sampai nak masuk dalam baju!!

jasmarina jasni said...

argh.. kita paling takut dengan lipas.. and cicak..
GELI hehehe

eima said...

RUMAH KITA TAK PENAH KENA MASUK LIPAS ...SEBAB SETIAP TEPI PINTU SEBELAH LUAR KITA SPARY SHIELDTOX AOUTDOOR DAN CUCUI LANTAI NGAN BASIC H SHAKLEE ..LIPAS BENCI BAU BASIC H HEHEHE

JunAina said...

Adik akak kalau dengan lipas ni boleh demam dibuatnya... Sembur lipas sampai habis sebotol ridsect...kikikiii...

Falsya said...

akakkkkk!!..akak boleh biaukan lg liaps tuh..kalau falsya dh mencangkung smbl pegang ridsect tau..

idzwa kamaruddin said...

hehehehe ketuk kepala sendiri yg kelakar tuh!

ohpanduan panduan said...

Ini kira tindakan berani mati. Tak takut lipas.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Nak kena lipas ni. Memang cari pasai.

Jobdirumah Buat Duit said...

Alhamdulillah semuanya selamat. Lipas aje yang tak selamat.

lieyalatif said...

UwaĆ ..geli gak dgn lipas...lagi2 lipas terbang tuh....

ewanthology said...

are u sure yg kacau tu lipas?? jeng jeng jeng

Malinda said...

dalam rumah akak ni semua penakut lipas dan seranga2 yg seangkatan dengannye....hahaha...bole jadi rasukan kalau nampak ada lipas terbang...selalu cik boss pukul lipas dari jauh pakai penyapu je...cetry letak racun untuk lipas dik inshaa Allah pastu pupus la keturunan beliau....hahaha

Amanda Suria said...

kuat jugak kepala u erk?hehehehehe

iryanty ahamad said...

mujur lipas t takmati atas kepala...

kak yan pernah baca satu artikel mengatakan jangan pukul lipas sampai mati ..dalam perut lipas banyak ulat...sebab ulat dalam lipas tu cepat serap dalam kulit ...bahaya

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...