Followers Remaja Purba

Friday, September 25, 2015

Hampir terbabas di Jumaat Terakhir..



Kisah pagi tadi..
Jumaat terakhir bagi bulan September..

Ketika memandu menghampiri selekoh di susur keluar Subang Jaya..
Aku berhadapan dengan situasi yang tak disangka, mengejutkan dan mendebarkan..
Ketika itu..
eeemm..
Apalagi yang aku boleh buat..
Selain dari redha dan pasrah je andai sesuatu berlaku ke atas diriku..
Kawalan stereng menjadi 'pelik'..
Kereta rasa 'terhuyung-hayang'..
Pandang kiri sebuah kereta depan sikit dari aku..
Pandang belakang.. syukur takde kereta..
Hujan pulak pagi tadi..
Aku takut tayar kereta bermasalah dan mungkin jugak sebab jalan licin..

Kebiasaannya..
Kelajuan hampir sama aku bawa setiap hari di kawasan tersebut..
Tak laju.. tak slow.. normallah kan bila pandu di selekoh..
eemm.. dah lama tak kena macam ni sebenarnya..
Nauzubillahiminzalik..
Tak terjangkau dek akal andai sesuatu yang buruk berlaku pagi tadi..


Terlintas di hati..
Peringatan untuk diri sendiri yang mudah alpa..
Peringatan agar lebih mengingatiNYA..
Syukur.. Ya!Allah..
KAU masih menyayangi aku..



StatusHati: Di sini ku merindukanmu..


7 comments:

  1. salam...must be extra carefull next time...ok?

    ReplyDelete
  2. ya Allah...alhmdulillah semua selamat

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..semua selamat. saya pernah terkena macam tu, mungkin jalan ada tumpahan minyak, bila hujan jadi lebih licin..be extra careful ye..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah semuanya selamat.. take care kak..

    ReplyDelete
  5. alhamdulilah..Allah lindung dari sebarang bahaya

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...