Followers Remaja Purba

Thursday, September 17, 2015

Kau mesti meraung mintak keluar balik..


You know my name.. not my story..
You've heard what I've done.. not what I've been through..

Memang nampak rileks macam takde apa-apa..
Cuba kau masuk dalam otak aku ni..
Aku rasa.. kau mesti meraung mintak keluar balik..

Ada ketika.. kita perlu korbankan perasaan sendiri demi kehendak orang lain..
Adakala orang nampak kita salah tapi tak nampak puncanya dari mereka..


 
 Ada ketika kita kena sedar di mana kedudukan kita dalam hidup seseorang..


Kata-kata mampu menidakkan segala..
Namun tidak pada perbuatan dan tindakan..

Pandangan mata selalu tertipu..
Pandangan akal selalu tersalah..
Pandangan nafsu selalu melulu..
Sesekali lihatlah dengan pandangan mata hati..
 


StatusHati: Di sini aku merindukan dirimu..


15 comments:

lia ummiirfan said...

jom cuci mata kat blog baru saya lak..

jom folo saya

HeNRieTTa JoSe said...

moga segalanya baek baek sj

paridah said...

pakai kasut masing2 jer ai...

BTS said...

isi hati tiada sapa yang tahuhuhuhuhuh

idzwa kamaruddin said...

so sweet! hehehe..sekali sekala mengundang senyuman kan was ap macam ni ;)

eima said...

inshaaAllah semua akan baik2 je wlupun aku tatau pepe

Anonymous said...

terbaek.. hehe..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Rasanya semua kita tak mampu nak masuk dalam situasi orang lain.

OhPanduan said...

Harap semunya baik-baik akak.

Jobdirumah Buat Duit said...

Harap semunya ok dan selamat.

kisah earty said...

wow..jawapan yg meruntun kalbu.. hehe

Kakzakie said...

Itulah sebabnya kita perlu ada akal yg waras di samping iman yg perlu dibaja selalu.

Khai♥Rin : anies said...

sweettttttt ;-)

Malinda said...

biasa la dik kekadang riak wajah tak seiring dengan hati...moga adik happy2 selalu

Puan Kutu said...

Akal memandu segala perbuatan..ingat tu.huhu

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...