Followers Remaja Purba

Thursday, January 22, 2015

Jogging menggantikan Futsal dan Netball



Kali terakhir aktif pegang peluk sentuh bola ni bulan Oktober tahun lepas..
Kisah di SINI dan SINI..
La ni bola tersebut tersadai bawah meja aku..
Hujung tahun lepas cadang nak sambung dengan latihan secara berkala tapi faham jelah hujung tahun.. musim hujan..
Semangat pun rasa macam menurun je..
Sekarang lagilah.. merudum terus aku rasa..

Bukan mudah nak buat latihan berkala ni memandangkan masing-masing sibuk dengan komitmen keluarga..
Rutin harian yang tidak membolehkan untuk bergiat secara aktif dalam kedua aktiviti ini..

Baru-baru ni, TDBi dan taman depan perumahan aku berpakat untuk bermain bola jaring..
Ianya lebih kepada riadah pada hujung minggu..
Aku belum ada masa nak join lagi..



 
Memandangkan belum ada masa yang sesuai untuk main futsal dan netball..
Kita tukar dengan aktiviti lain yang juga menyihatkan badan..
Jogging Time dihujung minggu..

Mengambil peluang dan ruang ketika dak Nuha tidur lena takmo bangun..
Tak perlu lama.. dapat setengah jam pun dah kira baik dari tak buat langsung..
Aku cemburu bila tengok ada anak jiran yang rileks santai berjogging keliling taman perumahan aku..
Kalau dia boleh buat kenapa aku tak boleh buat.. hehehe..



psstt: Bila tengah bersemangat nak buat apa pun rasa seronok..



5 comments:

eika_jps said...

rajinnya aizamia3 bersenam....mummy dah berapa tahun tak gie bersenam....jaga badan takut kuruih....hehee

Amanda Suria said...

rajim erk bersenam...SA ni jgn kata nak bersenam..apapun x sempat..pi keja matahari x muncul lagi...balik kerja bulan plak timbul...sadissss

Azwar Syuhada said...

Kita yang muda remaja ni pun malas nak bersenam, malu pula rasanya dengan akak..hehehe

Sham said...

Selamat menjogingkan diri...hee3...

Najib Ariyan said...

Salam... saya cadangkan supaya ikut marathon... tak dapat yg banyak buat yg 10km jer pun boleh... tak boleh lari jalan kaki je pun boleh... lelama setiap kali abis dan dapat medal semangat pun naik...kat KL tetiap minggu ada event marathon... try sekali, mesti nak lagi...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...