Followers Remaja Purba

Sunday, January 18, 2015

Kesetiaan suami isteri diduga di saat..


Kepada isteri yang punya suami berpangkat besar dan jutawan jaga suami dengan baik kerana mereka calon yang sering diintai wanita lain.
Bukan saja artis, orang biasa pun.. dah tentu mereka takkan kejar yang sengkek..

Jadi, isteri yang selalu mengeluh kerana suami kurang berkemampuan dari segi kewangan, jangan meratap nasib. Anda beruntung kerana kedudukan anda lebih selamat..

INGAT..
Kesetiaan seorang isteri diduga di saat suami tidak punya apa-apa..
Kesetiaan suami pula diduga apabila dia memiliki segala-galanya..

---> Sumber newspaper..



Satu nasihat yang aku nak kongsi bersama..

Walau macam mana krisis yang kita hadapi..
Tenangkanlah hati..
Kuatkanlah hati..
Sabarkanlah hati..
Jangan cepat mengalah..
Jangan cepat terus tewas..
YAKIN.. Itu hanya ujian yang diberikan olehNYA..


Jangan mudah lupa diri bila kita berada di atas..
Hidup ibarat roda..
Kita semua memahami putarannya bagaimana..
Andai niat kita baik, ganjaran yang diterima pasti tak terjangka..
Moga kita semua sentiasa di bawah lindunganNYA..




psstt: Bila sibuk tak bermakna diri dilupakan.. perhatian jadi kurang..






12 comments:

zarul farhana said...

kalau mcm ni risau sgt...
slalu tgk dlm tv, mcm tu la da scandal kt luar

zarul farhana said...

kalau mcm ni risau sgt...
slalu tgk dlm tv, mcm tu la da scandal kt luar

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Makin lama, makin banyak 'drama' yang dijumpai dlm kehidupan seharian.

insan marhaen said...

tak semestinya sebab harta. kekadang sebab suka dengan layanan mesra.

saya pun dah beberapa terkena. nasib baik kuat semangat... tak tersungkur he..he..

dorsett pink said...

Macam macam dugaan dalam rumah tangga.. bile iman tersemat utuh dlm ikaran rumahtangga, InshaAllah Allah swt akn sentiasa membantu =))

Najib Ariyan said...

betul juga tu... wang menjadi kan manusia tu berubah walau seteguh mana sekali pun cinta...

tetiba teringat satu novel saya pernah baca...'pesanan terakhir seorang lelaki' tentang nasihat seorang bapa mertua kepada menantu lelakinya disebabkan dia pernah kehilangan isteri dan anak perempuan kesayangannya disebabkan dia semakin kaya dan semakin berjaya dan semakin berkedudukan...

cinta tak boleh dibeli dengan wang ringgit...

ewanthology said...

duit boleh buat manusia berubah

norhidana miswan said...

betul tuh kak, sgt setuju zmn skrg ni lelaki makin kurang wanita terlebih2....

jd wanita muda2 nih lebih suke cari lelaki yg dh teguh kewangannya bkn lelaki yg baru abis belajar

Amanda Suria said...

Setuju..tp bila dugaan allah turunkan..mcm mn elak pun akan terkena jugak kan..

Pha Is said...

dugaan.. xbleh nak lari..

Kira Sakura said...

betul kak. sehari sehari mesti makin banyak dugaan yang keluar. kuat tak kuat je nak harung sesama

Mummydearie said...

Orang lelaki ni kalau kaya sikit, mulalah nak tukar semua :) Memang kebanyakan perempuan di luar sana suka lelaki poket tebal. Lagi-lagi suami orang. Lagi-lagi bapak budak. Memang mereka aim tanpa jemu! Kita ni beria-ialah disamping suami susah senang bersama. Kalau fikir-fikir memang macam tak adil,kan. Moga semua ni tak berlaku dalam keluarga kita!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...