Followers Remaja Purba

Tuesday, January 20, 2015

Kegunaan Aplikasi Whatsapps


Nak jadikan sebab je ni..

Petang semalam..
Sah confirm..
Dak Nuha kena selesema..
Malam tadi dedo hangat je badan dia..
Dia boleh tersedu-sedu menangis mencari babah dia malam tadi..
Kebetulan hubby balik lambat sebab nat pada tayar kereta cikPutih yang baru tukar tu problem..
Bila hubby dah balik, melekat jelah dengan babah dia..
Aku pun senang hati dapat siapkan baki rutin harian yang tertunggak..



Pagi tadi..
Hubby whatsapps nak bawa dak Nuha ke klinik..
Badan dia hangat balik.. bila sebut klinik takmo pergi.. merengek gediklah dia..
Semua gambar dalam entry ni adalah hasil whatsapps dari hubby pagi tadi..



 Selfie dulu bersama anak atok sedara..
Pandai Babah pilih baju ye Nuha.. jeles ibu.. kihkihkih..


Dalam perjalanan nak ke klinik..

 Singgah dulu sarapan pagi..
'aik.. ni demam ke demand..?'


Dah sampai kat klinik..

 Macam kat rumah dia buat..
Dengan hubby baik je dia.. kalau dengan aku.. mak aii.. boleh teruji kesabaran aku dibuatnya..


 Kalau dengan babah minta apa saja boleh dapat..
Dengan ibu macam-macam tapisan kena lalu..


Akhirnya.. babah kena cuti jaga dia kat rumah sepanjang hari ni..
Ada cerita disebalik LEGO tu.. next entry..



Rumusan dari kisah hari ni..
Balik kerja petang nanti..
Aku tak perlu nak terkejar-kejar ambil dak Kakak balik sekolah..
Aku tak perlu nak terkejar-kejar memasak walau hakikatnya kena masak..
Aku tak perlu nak bebel manja kat anak-anak walau hakikatnya anak-anak tetap kena bebel..





psstt: 'I know u dear.. once sayang dah sentap terus mood spoil.. ok.. my mistake..' ni gara-gara berangin dua tiga hari ni..



18 comments:

Kakcik Nur said...

Betul2 'anak babah' ya... :)

lieyalatif said...

alahai sian nuha...musim kot kan... selsema, batuk n demam mmg musim nie....lieya sendir pun dok batuk2 nieh...

Nurzakiah Hanum said...

cutenya

Aziela said...

Demam or demand? Hahahaha...lawaklah awak ni Ai...hahahaha

Kira Sakura said...

habis hati la tu babah cuti semata jaga dia, mujur dia tak mendengki dengan ibu hihihihi.

kak beso nya lego dak nuha tu. beli kt mana. cepat cerita

Daddy Ziyyad said...

speedy recovery Nuha!!

Kat mana beli lego besar gedabak tu ya? hahahaha..saya nak belikan utk anak kecik saya tu

Kakzakie said...

Babah kan pandai umpan Nuha dgn roti canai sekeping barulah tak masalah sepanjang hari..

norhidana miswan said...

berguna betul wassap kan kak, tak semestinyer utk gosip2 je kn hehehe....

bgslah anak babah la katakan, mcm aiyan la kak, ngn papa dia baik je...

eika_jps said...

hehe...demam vs demand....memg semua anak2 rapat dengan babah kot...mcm anak mummy pun sama....klu dorg nak tido sorg berkepit kat ketiak n sorg celah kangkang....semua babah....makan babah, mandi babah, tido babah....memg princess gila mummy...hahaha

Puan Kutu said...

Baguslah nuha anak babah betul.anak2 saya semua takmau dengan abah depa.Ibu jugaklah kena setel semua.huhu

Pic yg demand roti canai tu kiut betul nuha

Ann Ishak said...

besarnya lego dia

JR said...

Biasalah tu, seperti kata Segmund Freud (pakar psikoanalisis), anak perempuan lebih rapat dengan ayah, anak lelaki pula lebih rapat dengan ibu.. Anak-anak saya juga begitu, yang perempuan lebih rapat dengan saya...

ewanthology said...

besarnya lego..beli kt mana?

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Anak Babah mesti mudah dapat apa yang diminta ;-)

asyifa mustaffa said...

Lama tak tengok nuha...:) da besar dia..makin comey!
Eh..baru nk tnya lego tu..ada next entry rupanya....nak tau bli dimna n regenya ya...hehe...

eMMe said...

haaa..tu beza babah n mama... heehee~ senang keje kite gak kan Aiza..takpee..yg penting rutin harian di rumah berjalan dgn baik dan lancar, kalo kite je kat umah, mmg terkejar2 nak siapnye.. dgn anak2 lagi.. faham situasi kamu Aiza... me pun penah rasa camtu..tapi bezanye..kalo twin ni, sowang demam, esok mesti lagi sowang pun demam, so, non stop keje kite, hahahaa.. bertabah la hati...

Mummydearie said...

Anak babahlah tu :) Sayang betul kat babahnya ya ke babahnya yang sayang terlebih kat dia? Terbaliklah kita. Kalau kat rumah ni, I yang paling mudah mengalah dengan kehendak anak-anak. Dengan suami, jangan harap nak dapat apa sekalipun kalau takda campurtangan Mommynya :)

Amboi gambar masa demand tu, bukan main lagi!

hainom OKje said...

Yelah budak budak ni kalau ada ibu bukan main manjanya tp kalau tak de ok jer...

Ada pesanan bawah tu yg kerlas tu haha....

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...