Followers Remaja Purba

Friday, January 9, 2015

Kita boleh kawal Nafsu..


Sebelum tu..
Aku nak minta maaf andai entry aku kebelakangan ni agak jiwang dan ada yang tak suka..
Mana yang baik kita jadikan teladan.. mana yang kurang baik kita ambil jadikan sebagai pengajaran dan pengalaman untuk kita jadi lebih baik dari sebelum ini..


Dalam pada terima pujukan..
Dalam pada terima ayat-ayat cinta dari abam sayang..
Teguran membina tetap aku terima..
Macam aku bagitahu tadi.. yang baik kita jadikan teladan..






Kadang-kala aku lalai dan alpa.. ambil mudah dalam banyak perkara..
Tapi bila sesekali dapat teguran macam ni.. sebenarnya DIA masih sayangkan aku dan memberi ruang pada aku untuk berusaha menjadi yang lebih dari sebelum ini..
Menyedarkan aku dari terus membuat sesuatu yang kurang bermanfaat..
Tak banyak sikit ada perubahan dalam diri..
Aku takdelah baik mana tapi aku juga tak nak termasuk dalam golongan mereka yang lalai.




psstt: Ya!Allah.. Permudahkanlah.. jangan dipersulitkan dan Kau akhirkanlah dengan kebaikan..



19 comments:

Mar Mansor said...

menerima teguran dengan hati terbuka..sebab tiada manusia yang sempurna..dan kita berusaha untuk jadi sebaiknya..tul xc..heh

Kakzakie said...

Sebagai pasangan suami-isteri nasihat-menasihati amat diperlukan demi kebaikan rumahtangga juga..

nur anis said...

Amin...memang elok dalam perhubungan ada tegur-menegur macam tu kan..

Nur Inani said...

saling melengkapi antara satu sama lain :D

idzwa kamaruddin said...

so sweet ;)

eMMe said...

teguran membina, utk kebaikan hubungan suami isteri, kenkadang selesa terima teguran di wasap, tak brani depan2 kan.. ikut keselesaan pasangan kita la.. mesti la syg.. Aiza.. sape tak sayang bini oiii.. heeee~

norhidana miswan said...

huhuhu.... betul tuh kak, napsu yg dimaksudkan tuh... napsu membeli mensyoping yek kak... :)

Aziela said...

Berhemah betul cara Chef Lan tu tegur yer, Ai...Alhamdulillah.

Najib Ariyan said...

alhamdullilah...

yg memberi ada keberanian dan yg menerima penuh keterbukaan.... hasil tak nampak serta merta tapi akan nampak dalam jangka panjang

insan marhaen said...

Kebanyakan orang akan selalu tergelincir sementara dari landasan. Itu tak bermakna kita amat berdosa.

Kita bangun semula dan mulakan langkah yang baharu.

Selalu memperbaharui tak ngapa. tuhan tahu sebenarnya hati kita..

Umi Nazrah said...

setiap hari adalah hari untuk kita memperbaiki diri. kan? ;)

el said...

alhamdulilah dpt terima teguran dgn positif..sbb kdg2 suami tegur isteri ni..isteri cepat emo..tp lau teguran tu penuh ngan sopan lembut manis insyallah sama2 kita dpt menerima dan menegur antara satu sama lain..cam wat esei lak iols haha

Tihara said...

selalu berdoa agar hidup kita semua selalu diberkati Allah

Puan Kutu said...

suami isteri saling menasihati n saling mengingatkan tu penting..jangan dua2 lalai tu lagi kita taknak..terima teguran dengan positif n perbaiki diri itu paling baik

JR said...

Nak tegur orang pun kena tengok masa, tempat dan orangnya. Ada jenis orang yang susah terima teguran dan kerana suatu niat yg baik ia berakhir dengan polemik. Oleh itu kalau nak tegur kena hati-hati, guna bahasa yang mudah difahami dan santun...

CT Humairah said...

buang yang keruh ambil yang jernih =)

Pha Is said...

alhamdulillah....
smoga hari yg mandatang lebih baik dari hari sebelum ini..

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

bagus betul dapat abam yang caring ke arah kebaikan.
moga bahagia hingga ke Jannah.
Saya ni pun selalu je leka..

Mummydearie said...

Hidup sebagai suami isteri, memang macam air pasang surut. Kena toleransi selalu. Kalau si suami membebel, isteri senyap ajelah. Kalau isteri merajuk, suami pujuklah. Kalau dua-dua 'berlaga angin' memang tak aman dunia :)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...