Followers Remaja Purba

Friday, January 23, 2015

Abang cuma manusia biasa..



Dalam perjalanan banyak persimpangan
Di mana kita bertukar arah
Kau lurus ke kiri, aku tegak ke kanan
Di mana kita tersilap langkah..


Jangan cuba mencari atau menyelidik kisah silam orang yang kita sayang..
Percayalah.. esok masih ada.. lupakan sejarah silam..
Jadikan sebagai sempadan dalam mematangkan fikiran..
Kebahagiaan sebenar rumahtangga.. bila kita dapat menerima dan memahami perubahan itu.







psstt: Moga hubungan ini milik kita hingga ke akhir hayat hendakNYA..


17 comments:

idzwa kamaruddin said...

alaa touching pulak..

Falsya said...

suweetnye ayat2 husband..;D

Kakcik Nur said...

Aamiin Ya Rabbal Alaminnn....

JunAina said...

So sweet... Tiada ungkit-ungkitan tiada yang dipendam dihati itu adalah lebih baik.

Kakzakie said...

Betullah apa yg eb abe katakan tu..

Rai OurKizuna said...

waa.. lomentiknya main whatsapp cani.. husband saya maleh nak layan whatsapp kak.. hehe

MIL HASHIM said...

1001 rasa...

http://jmbelog.blogspot.com/

CikSiti said...

wau..momentis

eMMe said...

ya..jgn ada sangsi, jgn ade ragu..curiga pada dia...hahaha... InshaAllah Bahagia hingga Jannah...

Daddy Ziyyad said...

Siap ada yg censored tu

:P

Nizam.Ariff said...

Bermaafan dan redha itu bagus...

Apa yg sensed tu eh...? Hehe

Amanda Suria said...

yup..setuju...kisah silam jangan dikenang, jangan sesekali diungkit walau besar/ kecil pun salah pasangan..akibatnya nanti makan diri bila kepercayaan tu dah hilang...hubungan tanpa perasaan mmg takde penghujung...especially wanita..sekali terluka boleh aje memaafkan..tp melupakan tidak...kisah silam kenangan milik abadi..bukan untuk dikongsi...kisah silam x perlu diungkit sebaliknya jadikan pengajaran atau pedoman...itu yang sering melanda hubungan i...berkali2 sampai sekarang ni...

JR said...

Setiap negara ada sejarahnya, setiap tempat ada sejarahnya dan setiap manusia juga ada sejarahnya. Kadang2 sejarah kita dan mereka yang hampir dengan kita berwarna putih, kadang2 kelabu, kadang2 hitam. Sejarah hitam dan kelabu perlu dilupakan tapi melupakannya tak bermakna kita tak perlu belajar darinya kerana sejarah adalah guru yang tak pernah berdusta...

dorsett pink said...

Memang susah nak kekalkan hubungan cinta hingga ke Jannah. Banyak cabaran, onak, duri yang kene tempoh. Sometimes, hilang gak tahap kesabaran, tapi iman dan kenyakinan pada pasangan InshaAllah akan menyelamatkan rumah tangga untuk kekal bahagia hingga ke akhirnya

Chot said...

glup..!

HeNRieTTa JoSe said...

setuju...biarkan yang lalu hanya menjadi sejarah silam...

Mummydearie said...

Perkara yang berlaku sebelum kita kenal dan berkahwin, itu biarlah jadi rahsia. Tak tahu pun tak mengapa asalkan rumahtangga yang dibina aman damai :)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...