Followers Remaja Purba

Thursday, January 8, 2015

Lain kali jangan merajuk ye..



Tinggal 3 hari lagi sebelum anak-anak akan memulakan persekolahan.
Tengok checklist.. sekali aku belum lagi jahit lencana dan nama dorang kat baju sekolah..
Ni yang den lomah ni..
Kelmarin cuba jugaklah jahit pada baju sekolah dak Adik.. dekat sejam aku buat..
Sampai hubby naik rimas tengok aku.. 'tak siap-siap lagi ke..?'
Dah separuh jahit aku bukak balik sebab senget.. bila sampai 3 kali asyik senget.. ah.. lantakkan.. janji ada lencana kat baju tu..
Itu baru sehelai.. bukan 2 bukan 3..
Macam baru pertama kali pegang benang dengan jarum pulak..
Bertabahlah ye mak budak sebab ada lagi beberapa helai yang perlu disiapkan..



Tu kisah kelmarin..
Ni pulak kisah tahun lepas.. alah minggu lepas je pun kisahnya..
Merajuk dan mintak dipujuk dari abam sayang..
Luka ditangan sebab salah sendiri tapi sebab sebelum tu memang tengah merajuk pun makanya pakejler mintak dipujuk..
What ai want is perhatian.. perhatian.. perhatian..

  
Luka tak seberapa..

Merajuk yang lebih..




psstt: Buat semua mangsa banjir.. bertabahlah.. kuatkan semangat.. sedih memang sedih.. payah memang payah.. tapi bukan kemahuan kita keadaan sebegitu..



20 comments:

Amanda Suria said...

alololo.....manje yer ngan cik abam syg...untungla awak....tau dah nuha parahhh...hehehehe

Daddy Ziyyad said...

Takde lencana yg jenis gosok dgn seterika tu ke? senang, terus melekat :)

yusnzie said...

huntung la ade org pujuk hehehehe

CikSiti said...

hamoihh olololo manje2..nasib baik cik abam layan tu hihi

aizamia3 said...

Amanda Suria:
Tunggu dia besar nanti kalau dia berjaya jumpa blog ibunya ni.. ;)


Daddy Ziyyad:
Ada je lencana lekat tu tapi tak cantik.. tak macam yang jenis kain tu.. itu yang gigih nak menjahitnya.. ;)


yusnzie:
hehehe.. memang huntung kakzie.. ;)


CikSiti:
hehehe.. memang bernasib baik.. ;)

❤Kamsiah❤ said...

cik abam sayan...what i want is perhatian..perhatian..hahah..

eMMe said...

rata2 ibu2 yg ada anak masuk sekolah kene jahit lencana erk...takde yg jenis lekat n just sterika je ke? nasib la.. kalo kene jahit tu, takleh wat pe la.. dah siap lega skit.. senget ke? susah tu jahit..hehehe...

Mizz ErMa said...

betul3, kalau merajuk kena la pujuk..hehe

norhidana miswan said...

hahahaha ko mmg ngada tau kak, manja sgt... cubit kang

Irfa said...

merajuk pada yang sayang
tak gitu?
hehe

idzwa kamaruddin said...

kekekekeke....siannn...

Khai♥Rin : anies said...

untung ada org pujuk ;-)

Cik Puan Eka said...

alololo manje. hehe ite pun suka cmtu gak hehehe

UmmuAidan-Arissa said...

salam ai..
tersenyum sy baca kesah merajuk ngan abam sayang yer..memang mencabar tuh nak jait lencana..semoga dpt diselaikan sebaiknya..rindu ngan dak nuha..:)

Ahlam Miera Shafie said...

ololo.. comel jer... hehehe

JR said...

Saya ni suami jenis tak pandai memujuk... kesian isteri saya...

che mid said...

Habih tu, nak majuk dengan sape kan..tentu dengan hubby le...tapi memang sikit ada lebeh ha ha..

CT Humairah said...

bhahahaha sama macam mak dedulu kena jahit
lencana ngan nama ^^

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Saya kalau merajuk takde sapa yang nak pujuk.
tu yang kadang2 tercari source luar.
ermmm...

Mummydearie said...

Alahai, sweetnya merajuk :) Kalau sayalah benda macam ni merajuk dengan suami, dah tentu dibalas balik - Siapa suruh cuai?

Hahaha... pasangan masing-masing, memang kita je yang tahu hati budinya!

Janganlah merajuk selalu, nanti cepat tua :)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...