Followers Remaja Purba

Wednesday, July 6, 2011

Rempit ke Pasar Malam

Kisah malam tadi..

Kali pertama sejak aku tinggal kat tempat sekarang ni, akhirnya dapat juga naik motor dengan hubby.. Janggal weh.. dah lama tinggalkan acara merempit naik motor ni.. Setakat kat TDBi tu adalah sesekali tapi malam tadi jauh sikitlah..

Tujuan – Pasar Malam di Jalan Pasar Malam, Jalan Iskandar (teringin nak makan sup cendawan)


Adik: Ibu, adik nak buah rambutan.. (sambil menunjuk ke arah buah itu)

Aku: Dik.. tu bukan buah rambutan.. tu buah durian.. Jom cari sup ibu dulu ye.. (sambil tarik tangan adik pujuk dia kejap lagi kita lalu balik kat situ)

Ibu: Adik nak buah tu.. (masih tak puas hati sebab dia tak dapat)

Aku: Kejap lagi kita mintak babah belikan.. (dengan harapan dah leka tengok menda lain dia akan lupa tapi..)


Masa nak balik..
Adik: Ibu.. adik nak rambutan tu.. (merengek sambil tunjuk buah tu)


Aku pandang hubby, hubby pandang aku.. Ni yang aku lomah ni.. takde buah lain ke adik nak.. Aku bukanlah allergic buah tu cuma tak suka.. Kembang kempis kempus aku menahan bau dia.. Kalau ada hidangan berunsur durian, awal-awal lagi aku dah tolak tak pun aku blah dari tempat tu.. Nak alihkan pandangan dia pun tak boleh sebab nak masuk pasar malam tu kena lalu tempat durian tu dulu..

Sudahnya, adik berjaya mengepau babah dia buah durian tersebut.. Aku..? oksigen.. oksigen please… Kat rumah dengan durian 2 biji tu hubby dengan adik habiskan dengan jayanya.. alah.. tak banyak ulasnya pun.. Aku..? Layan sup cendawan akuler..


Time nak tidur.. aircond pulak nak manja-manja.. aduh.. ruang tamuler jadi mangsa kami malam tadi..



psstt: Tak suka durian.. sedap lagi rambutan..

31 comments:

  1. saya ble la makan durian~tapi paling pantang kalau orang simpan durian dalam esbox saya~mencik!

    ReplyDelete
  2. nk durian,.,hehehehe...kalau ada confirm jilat jari owh..hahahaha

    ReplyDelete
  3. nie ala2 spesie kak zura la nie yer... hehehe...
    sedap oo makan durian..

    ReplyDelete
  4. ehmm durian..mmg best, tp nak membukanya..akak serender. mesti suruh cik abg, dah serik tangan terluka.huhu..

    ReplyDelete
  5. bujal:
    habis berbau.. dahlah susah nak hilangkan baunye kalau dah masuk dalam tu..

    ReplyDelete
  6. Jay:
    hikhikhik.. boleh beli tapi tak tahan baunya..

    ReplyDelete
  7. mama3A's:
    durian.. iskh2.. rambutan lagi best.. ;)

    ReplyDelete
  8. ariana's:
    dulu masa kecik2 tekak ni boleh je makan durian tu tapi sejak ada 'kes' dengan durian tu terus takmo dah sampai sekarang.. bab bukak durian takdelah expert tapi bolehlah.. ;)

    ReplyDelete
  9. Farah Shamsudin:
    oh.. kita bukan geng.. tapi bab durian je.. ;)

    ReplyDelete
  10. rugi tau tak makan durian...hehehe

    ReplyDelete
  11. MamaEma:
    takde ke yang dalam ni tak suka makan durian.. huhuhu..

    ReplyDelete
  12. hihihihi deyan.... sup cendawan algik sedap

    ReplyDelete
  13. Isteri Encek Bard:
    betul2.. sup lagi sedap.. ;)

    ReplyDelete
  14. yien suka buah durian..

    bijak nya adik tue :)

    ingatan kuat.. :)

    ReplyDelete
  15. ir yien 9897:
    kalau bab durian, janganlah pusing cerita lain.. huhuhu..

    ReplyDelete
  16. sama dengan anak pompuan kak Es.. tak suka sangat2 dengan durian tp dalam rumah ni penuh dengan hantu DOYAN hehehe

    ReplyDelete
  17. kak, asal tak suka durian ni...rugi okehh! raja buah tu. hehehe

    ReplyDelete
  18. sama la kita akak...kurang sikit durian..huhuhu...takleh, pening... +.+

    ReplyDelete
  19. semalam baru balik dr dusun durian kat ayer molek... huhuhu... best laa durian..!!! d^^b

    Segmen Simple : Jom Komen Entry Saya

    ReplyDelete
  20. aduh skrg ni sini berjuntai juntai rambutan jiran depan umah huhu..

    saya tetap suka doyannn..owh sedap! ;p

    ReplyDelete
  21. bersama kak Es:
    boleh geng dengan anak akak.. ;)
    kat rumah pun, saya sorang je yang tak suka durian..

    ReplyDelete
  22. putribongsu:
    ada kisah disebaliknya.. hehehe.. biarlah akak makan rambutan je..



    Sunah Sakura:
    kita genglah.. ;)

    ReplyDelete
  23. Norhisham Nordin:
    wah.. buah-buahan lain takde ke..?

    ReplyDelete
  24. PinKyMomma:
    lalink.. poskan buah rambutan tu boleh.. tak pun boleh kirim kat en. suamiku bila dia ke sana.. ahaks..

    ReplyDelete
  25. alahai akak.... sy peminat buah durian ni.

    best taw akak... =)

    ReplyDelete
  26. Cik Asma BLuppy:
    hikhikhik.. nasib baik buah, takleh nak mintak autograf.. ;)

    ReplyDelete
  27. haaaaa! kite geng!!!

    samalah kak. x suke betul durian. kalau rambutan, sekali hadap je dah tinggal kulit je. lepas tu, sebulan batuk2. hahaha

    Pengalaman bergaduh dengan pensyarah
    .

    ReplyDelete
  28. Nini Hartini:
    yee yeee... kite geng...!

    betul2.. rambutan lagi sedap kan kan kan.. ;)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...