Followers Remaja Purba

Monday, July 18, 2011

popia Sedap

Malam ni sesi menternak lemak lagi kat pondok depan rumah.. Hasil usaha hubby membuat popia.. dan menu sampingan yang lain keropok, sotong goreng tepung dan air..

Sesi makan-makan turut disertai jiran terdekat.. borak dan chit chat.. Anak-anak memang tak lepaskan peluang main kat depan rumah.. eh.. dorang ni.. macam malam minggu pulak padahal esok sekolah ni..

Aku tolong makan dan kemas balik..

Ikutkan rutin macam biasa je tapi memandangkan esok nak pergi PPUM, itu yang hubby cuti dan buat popia.. dipaksa aku suruh bawak dak kakak balik.. Aku pun suka sebab dapat berkumpul anak-beranak.. dahlah jarang dapat berkumpul macam ni..

Dan.. yang pasti memang happening.. seronok cuma takleh nak berlama-lama kat luar rumah, esok kerja daa..



psstt: popia sudah habis.. kuahnya masih ada.. kalau tak penat, nak buat lagilah..

27 comments:

Farah Shamsudin said...

sedapnya popiaaa... lama tak makan.. selalu bulan ramadhan, mesti cari popiaa..

bujal X said...

gambar takde?

Asyifa Mustaffa said...

mcm bes je piknik kat umh eh....mintak skit ?? msti cakap dah abis kan....tau dah jawapan tu.....^^

Asyifa Mustaffa said...

mintak skit ??
tau dah jwapannya.....dah abis kan....^^

aizamia3 said...

Farah Shamsudin:
dari minggu lepas hubby plan nak buat popia cuma malam tadi baru ada masa..

aizamia3 said...

bujal:
langsung tak amik.. lappy pun hubby suruh simpan dalam umah..

next time ye..

aizamia3 said...

Asyifa Mustaffa:
ye betul.. tinggal kuah je.. selain dari kulit popia yang belum digunakan..

kakcik said...

Seronoknya dapat suami yang pandai masak. :)

aizamia3 said...

kakcik:
bukan setakat seronok dah kakcik, sebab saya tak minat memasak.. ;) (terbalik pulak..)

ejulz said...

mesti sedap popia tu.. heHe.. nak sikit.. huHu

Niena Pengembara Ilahi said...

best nye popia, masa blan pose dlu hari2 wat popia basah ^^

BRO_MONDAY said...

aizamia : ai dapat bayang kan macamana seronoknya...betul jugak tu, ini lah masa yam sesuai untuk merapatkan lagi ukhwah dalam keluarga..('',)

p/s : popia goreng ke popia basah?

Mommy Fara said...

sy suke popia....klu inti die

- kacang pis
- telur goreng hancur
- udang
- sengkuang
- tauge

wahhhh! cicah lak dgn sos bwg putih...

azam said...

sedapnya.......selalu beli je kat pasar malam...hehehe

aizamia3 said...

Mommy Fara:
tak pernah try letak kacang pis dan telur goreng hancur..

psstt: nanti nak bagi idea mommy Fara ni kat en. suamilah.. ;)

aizamia3 said...

azam:
sesekali dapat popia buatan sendiri.. dikongsi pulak dengan jiran dan anak2.. ;)

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

perghhhhhhhh terliur mak Dara baca.. nasib baik takde gambarnya sekali kalau tak mau goyang imanku untuk terus berdiet hehehe

aizamia3 said...

ADZA IRDAWATI akak MAK DARA:
hikhikhik.. tak teringat langsung nak amik gambar.. biasa memang tak berenggang dengan hp tapi malam tadi boleh wat dunno je..

NM02 said...

mana gambar popia tu?

aizamia3 said...

NM02:
hikhikhik.. sungguh tak teringat nak snap gambarnya.. ;)

Munna said...

hubby buat popia? indahnya ada hubby rjn ke dapur... =)

Acik said...

buat lagi jamu member blogger! :)

Mira R. said...

dah lama rasanya tak makan popia. . .

aizamia3 said...

Munna:
mana tak untungnya, makin menggebu rasanya diriku ini.. ;)



Acik:
kalau untuk blogger.. kita tunggu musim raya nanti.. ;)

aizamia3 said...

Mira R.:
oh.. kalau dekat satu taman, boleh ku hantarkan.. ;)

Nour Akmal said...

suka dengan popia basah..nyum2...=)

aizamia3 said...

Noru Akmal:
popia basah anak-anak tak suka sangat, kalau goreng makan panas-panas rangup.. ;)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...