Followers Remaja Purba

Saturday, October 31, 2015

Semua orang tahu banyak bezanya..


Semua orang tahu banyak bezanya.. waima budak-budak sekalipun..
Hampir kebanyakkan dari kita berhadapan keadaan ini..
Kalau dulu lima hari seminggu..
Sekarang dah jadi 7 hari seminggu..

Pemandangan kejap biasa, kejap luarbiasa..


Ketika bergelut nak sampai awal ke pejabat.. terpaksa mengadap keadaan macam ni..
Semuanya bermula dari sikap..
Dahlah sesak..
Ada pulak dari kiri nak menyelit ke kanan..
Dari kanan nak menyelit ke kiri..
Yang depan dok tercegat tak tahu nak menyelit ke mana..
Sudahnya tanpa sedar, tertekan hon..
Sikap pentingkan diri sendiri lebih terserlah walau hakikatnya dah tahu kenderaan yang di pandu memang tak berjaya melepasi halangan..


Tenang tanpa halangan..

Bayangkan..
Jalanraya sebegini..
Tak sesak.. takde dikenakan tol.. tak bazir minyak..
Selain dapat jimatkan masa, duit dan minyak.. juga dapat jimatkan tenaga..
Badan tak letih.. otak tak stress.. jiwa tak kalut..
Tapi sayang..
Berangan jelah..
Hujung minggu macam nilah waktu terbaik untuk menurunkan semula tekanan darah.. kihkihkih..



StatusHati: Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah..


8 comments:

paridah said...

hidup kita ni penuh dgn tekanan yg perlu diurusi dgn bijak baru selamat hidup kan ai...heh..hehh..

Ann Ishak said...

alangkah seronoknya kalau setiap hari waktu bekerja kita dapat melalui jalan yang tenang macam tu

Amanda Suria said...

sekarang jumlah kereta lagi banyak dari jumlah orang....macam mana x sesak sampai macam tu sekali....

Alongxp said...

Tulah sebabnya kalau terpaksa pergi kl, saya cukup tak suka... takut naik darah nanti hahahaha

Diana Rashid said...

hidup kat bandar ni macam tu la...dari pagi sampai ke amalam jalan sesak je..memang kita bayar untuk harungi jalan yang sesak ni..

abg jay said...

dah la kena tol..jem pulak tu...mcm x berbaloi je..buang duit dan masa...kalau kat kg xda tol jalan tak jem...hati pun senang.....

Yana Libra said...

tak boleh hidup kat bandar..boleh kena penyakit tekanan darah tinggi nanti..hehe

Kira Sakura said...

setuju sangattttttt. kalau semua ikut peraturan. reti bersabar ikut turn. takde la jem teruk yakmat hari2 kannnnn

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...