Followers Remaja Purba

Tuesday, October 27, 2015

Masakan isteri adalah pengikat kasih sayang suami!


Suami jangan jadikan masakan isteri tidak sedap sebagai alasan untuk makan di luar. Sedap atau tidak itulah yang kita makan hingga mati nanti!

Satu petua..
Untuk mengajar isteri supaya pandai memasak..
Kalau yang dimasak tidak sedap.. tegurlah dengan ikhlas..
Kalau yang tidak sedap pun kata sedap.. sampai bila-bila pun dia tidak pandai masak..

Selalu ingat:
Masakan isteri adalah pengikat kasih sayang suami!
#BukuMotivasi


Bila aku masak.. anak-anak pasti akan ucapkan terima kasih..
Rasa hilang sekejap penat bila terima ucapan tersebut.
Hubby.. biasalah ego seorang lelaki.. payah nak dengar 'terima kasih' tu..
Lagipun, jarang hubby makan dekat rumah memandangkan tuntutan kerja..
Tapi bila hubby cuti, aku memang tak masak.. hubby yang siapkan makanan..
Time ni lah gedik manja tu datang.. memacam aku dan anak-anak nak.. kehkehkeh..


Apa-apapun.. kita semua tidak sempurna..
Tak perlu nak kutuk perli kalau isteri masak tak sedap..
Bersyukur kerana masih ada yang sudi nak masak dekat rumah tu..
Jangan pentingkan diri sendiri..
Apa yang penting.. kerjasama dan toleransi..



StatusHati: Masing-masing ada cara tersendiri macam mana nak pikat selera isteri dan goda suami kan.. ;)


6 comments:

Nurzakiah Hanum said...

inshaallah

SuzieLAWAti said...

heheheheheeee....

(saya masak pon tak sedap jugek..)

tiga lalat said...

saperlar tak sayang bini (walopon masak tak sedap), tapi ada mak kann., kanns

❤Kamsiah❤ said...

akak kalau diktirik utk membina..akak boleh terima..kalau mengkritik utk menhina..sori..

Nizam.Ariff said...

Ramai chef lelaki...hihihi

Yana Libra said...

laki sy pun msk sdp..hehe

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...