Followers Remaja Purba

Wednesday, October 7, 2015

Kisah disebalik Susu Dutch Lady HONEY 2 - 4 Tahun


Isnin.. 05 Oktober 2015

Nak dijadikan cerita..
Balik kerja..
Singgahlah kedai dekat area rumah nak beli susu dak Nuha..
Yakin dah betul.. sebab dak Nuha biasa minum yang perisa MADU..
Tapi pelik juga sebab biasanya kedai tu mesti kehabisan susu untuk peringkat umur dak Nuha..
Ntah kenapa aku pun takdelah nak belek beria macam selalu..
Janji stok susu dak Nuha dapat di topup..

Bila sampai rumah..
Macam biasalah.. rutin harian.. bla.. bla.. bla..

'Ibu.. ibu beli susu Nuha..' sambil dia membelek susu yang baru kubeli..
'Bukanlah.. tu bukan susu Nuha..' Sengaja aku sakat dia..
Apalagi.. menangis gediklah dia..
Ingat sekejap.. tapi betul-betul menangis sambil kata.. 'Ni bukan susu Nuha..'
Berkali-kali dia belek kata itu bukan susu dia..
'Alahai.. kenapa ni Nuha.. baru kena sakat sikit.. menangis beria ni dah kenapa..'



Rupa-rupanya ini kisahnya..

Perbualan dalam group family MIL..


Sekali aku tersalah beli susu untuk peringkat umur daa..
Sepatutnya aku beli Dutch Lady 2 - 4 tahun.. tapi aku beli untuk 1 - 2 tahun..
Mana tak menangis dak Nuha.
Maafkan ibu ye.. huhuhu..

Nak pergi kedai tukar balik.. aduh.. malasnya..
Nasib baiklah dak Nuha jenis makan pujuk..
Selamat sikit halwa telinga ni dari terus mendengar tangisan dia..

Malam tu nak tidur..
Kubuatkan susu tu..
Tak banyak kerenah.. dia minum je..
'Takpelah Nuha.. dapat khasiat lebih sikit dari biasa..'
Lega..
Settle satu masalah..
Pengajaran.. lain kali belek, check betul-betul agar tak tersalah beli..



StatusHati: Apa yang ada dalam fikiranmu..



12 comments:

Nurzakiah Hanum said...

singgah sini

Kayu Manis said...

Kuat terasa ni..
Dh silap plk ..klu knor bg jer minum...
Hihi...

idzwa kamaruddin said...

banyak sgt mak pikir nih! hehehe..

uncle gedek said...

Nuha maaf kan ibu ke tak...?

LM said...

Takpelah .. Klu beli yg 4 tahun ke atas lg naya kan?

norhidana miswan said...

tulah kak.... heheheheh

dana susu selalu edy yg beli.... dana tau oder je kalu susu dh nk abis

JunAina said...

lain kali hati2 tarikh luput pun nak kena check juga.

Kakzakie said...

Nuha lagi alert nampak aje tahu bukan susu dia
Tajam mata dia:)

Daddy Ziyyad said...

Takpe..jln beli yang lebih dari um,ur

aTieYusof Family said...

Hehhe..bijak Nuha..dia tau itu bukan susu dia... :)

paridah said...

sesekali tersilap juga ya...lain kali belek betul2...

iryanty ahamad said...

kalau letK dalam bekas pun..mungkin nuha perasan juga..rasa lain

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...