Followers Remaja Purba

Friday, October 2, 2015

Awak.. janjimu kupegang sepanjang hayat..!!


Nak kata aku tabah.. aku tak kuat mana..
Nak kata aku kuat.. hampir jua semangatku tiada..
Nak kata aku sabar.. terlepas jua kata-kata..
Nak kuluah.. aku tak kuat..
Nak kutelan.. aku tak sanggup..
Nak ku kunyah.. pahit menjerat rasa..

Namun.. kini..
Syukur.. Alhamdulillah..
Bila kurenung kembali..
Aku rupanya seorang yang kuat..
Tabah malah punya semangat untuk meneruskan rutin harian..
Bukan membangga diri..
Tapi..
Aku percaya..
'DIA takkan bagi dugaan andai kita tak mampu menghadapinya'

Kembali kepadaNYA..
Itulah yang sebaiknya..
Walau banyak kenangan pahit mengiringi..
DIA takkan meninggalkanku keseorangan.

Terima kasih Ya!Allah..
Pasti ada hikmah disebalik tiap kejadian itu..



StatusHati: Awak.. janjimu kupegang sepanjang hayat..!!

16 comments:

noorhaidaz eyda said...

pengalaman membuat kita kuat sebenarnya

norhidana miswan said...

betul.... Dia takkan menguji kita andai kita tak mampu menghadapinya...

Kakzakie said...

Sebenarnya Allah dah ukur kemampuan diri seseorg sebelum diuji..

Malinda said...

di setiap ujian pasti ada hikmah dan kemanisan di penghujungnye..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Semoga tabah meghadapi ujian akak. Doa banyak-banyak pada Allah SWT. Insyallah nanti akan beransur baik.

Jobdirumah Buat Duit said...

Allah bagi ujian. Allah tahu kemampuan seseorang.

OhPanduan said...

Banyakkan bersabar. Doa pada Allah agar dimudahkan segalanya. Yang penting kuatkan semangat dan azam.

idzwa kamaruddin said...

kuatkan semangat!

paridah said...

PEGANG JANJI YG PASTI UTK TIDAK DIMUNGKIRI..

fazrulnoor said...

salam bertanya khabar. baik2 semuanya

uncle gedek said...

Janji tetap janji

BTS said...

manusia pegang pada janji..

aTieYusof Family said...

Pengalaman dan dugaan membuatkan kita makin cekal & kuat...insyaAllah..

tiga lalat said...

janji kanns., ;p

Falsya said...

Akak..risau betul bile baca..stay strong okayh..

Kira Sakura said...

Allah takkan uji luar kemampuan kita

kuatkan semangat kak!!!

:)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...