Followers Remaja Purba

Sunday, November 1, 2015

Senaman cara aku..


Hujung minggu adalah masa yang terbaik..
Hari lain aku sibuk dengan rutin harian..
Tambah-tambah lagi sejak jerebu dah menghilangkan diri ni..
Perasaan nak berjogging menggebu-gebu rasanya..

Namun..
Kesihatan diri belum mengizinkan untuk aku kekal aktif..
Perlahan-lahan cuba mendapatkan kembali rentak..

Apa yang aku cuba lakukan..
Dalam rumah pun masih boleh buat senaman ringkas sebenarnya..
Hanya rajin dengan tak je..

Senaman dimulakan dekat dapur..
Biasalah.. jarang hujung minggu aku gantung kuali..
Perut keluarga kecik aku wajib diutamakan..

Dekat tengahari nanti senaman perut..
Lunch bersama anak-anak..

Akhir sekali..
Senaman mata..
Bila dah kenyang, duduk rehatkan diri..
Bila anggota badan yang lain dah kepenatan..
Masa ni lah mata jalankan peranan..
Semakin kuyu dan terus kuyu..
Tahu-tahu sunyi je rumah..
Semua terbongkang kekenyangan..

Memang terbaiklah senaman dalam rumah..
Bertepuk sorak lemak dalam badan..


StatusHati: Oh!Penimbang berat.. janganlah kejam sangat.


6 comments:

tiga lalat said...

untunglar leh senaman dlm rumah jer mak ;p

Malinda said...

adussss....kalau senaman yg gaya gini tiap2 hari pon akak buat kat rumah dik oiii....hahaha...cetengok lengan hakak ko ni sekarang...kalah awie tau...silap2 kalau awie tengok nangis terus mamat tu.... :p

insan marhaen said...

yang saya tahu, dikira senaman yang baik ialah di luar rumah yakni di kawasan lapang.

saya, sejak lepas ramadhan hingga sekarang masih tak riadah. betul kata orang, kalau dah start berhenti... susah nak mula balik...

Yana Libra said...

haha..terbaik punya senaman.. :p

eima said...

comeynye cara senaman die .... berpack la perut nanti hehehehe

Kira Sakura said...

hahahahaha senaman yang paling syokkk ni haaa

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...