Followers Remaja Purba

Thursday, October 15, 2015

Tokoh Murid Sambutan Hari Kanak-kanak Peringkat Sekolah Tahun 2015


Khamis.. 08 Oktober 2015..

Perbualan dengan dak Kakak ketika balik sekolah..
'Ibu.. kakak dapat hadiah hari ni..'
'Kakak masuk apa dapat hadiah..?'
Pelik jugak sebab dak Kakak takde cerita apa-apa pun..

'Taklah ibu.. teacher kakak calonkan kakak untuk Tokok Murid..'
'Wah.. ye ke..? Tahniah kakak.. kakak sorang je ke yang dapat..?'
'Taklah.. tiap-tiap kelas ada sorang je yang dapat..'
Nampak keterujaan dia bercerita..
Aku takde lain.. 'sijilnya mana..'
'Ada dekat rumah pengasuhlah ibu.. dapat sekali hamper.. nanti Kakak bagi ibu..'

Sampai dekat rumah.. dak Nuha berebutkan hamper tu..
eemm.. biasalah.. 'Nuha punya ek ibu..' 'Nuha punya mana..'
Takde lain dah.. itu jelah soalan dia..
Kalau bukan dia punya, mesti dia suruh kita beli.. huhuhu..
Nasib baiklah dak Kakak tak bad mood.. kalau tak riuh-rendah rumah..


Sijil telah disimpan di dalam folder khas dak Kakak..



Alhamdulillah..
Rezeki dak Kakak..
Dapat sijil penghargaan daripada pihak sekolah..
Setinggi-tinggi tahniah buat dak Kakak kerana dinobatkan 'TOKOH MURID'..
Sempena Sambutan Hari Kanak-kanak Peringkat Sekolah Tahun 2015..




StatusHati: Masih kurangkah aku menyayangi hatimu..


11 comments:

norhidana miswan said...

tahniah dk kakak..... bdk2 seronok sbb nama mereka di pnggil n dpt sjil n hamper dpn kwn2 yg lain... mak pak banga sbb berjaya didik anak tu jd yg terbaik

SalbiahM said...

Alhamdulillah..tahniah kakak..boleh tunjuk contoh kat Adik

paridah said...

tahniah kakak...hebat kalau dipilih sbg tokoh murid tu.

Amanda Suria said...

tahniah kakak...amboi Nuha..meh sini dtg seremban..mama long bagi hadiah...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Tahniah utk dak kakak..
Bagus tu.. teruskan kecemerlangan tu ye dak kakak..

eima said...

tahniah ... mesti budak pandai, rajin dan berhemah dlam kelas ni kan ....

Daddy Ziyyad said...

Wahhhhh..tahniah kakak!

Belikan satu hamper mini utk dak Nuha....hahaha,bagi dia puas hati

Kayu Manis said...

Alhamdulillah
Tahniah

idzwa kamaruddin said...

wahh tahniah kakak ;) alhamdulillah!

insan marhaen said...

selalunya, kakak banyak bertoleransi dengan adik. sebab dulu, semasa adik belum ada, kakak dilayan bagai anak raja...

aiman mania said...

wah tumpang bangga dengan kejayaan dak akak....moga pencapaian ini dpt diteruskan sampai bila bila....kalau bole kasi menonjol kat Universiti nnt!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...