Followers Remaja Purba

Friday, October 2, 2015

Musim cuti sekolah dah pun berlalu..


Dah seminggu anak-anak kembali ke sekolah..
Dah seminggu rutin aku terpusing secara automatik..
Dah seminggu jugak takde perubahan pada persekitaran..
Masih berjerebu.. menyesakkan jiwa.. merimaskan pemandangan..
Tapi.. apa lagi nak di kata..


kisah sepanjang cuti sekolah minggu lepas..
Dak Kakak dan dak Adik bersama sepupu-sepapat dorang di kampung..

 

Dak Nuha pulak..?



Bersama pengasuh..
Dibawanya Dak Nuha berjalan-jalan..

Berkelah di Pantai Remis, Jeram..
Seharian dia di sana..
 

Rutin aku tak banyak berubah sepanjang minggu lepas..
Rumah jelah sunyi sebab geng 'Tom and Jerry' balik kampung..
Kalau tak.. riuh-rendah suara dorang..
Belum campur lagi kekuatan suara aku.. bila memasing tak nak dengar kata..
Ni.. dorang dah balik..
Macam biasalah.. dak Nuha jadi mangsa buli dak Adik..
Aku biarkan je..
Kalau dah mula melarat.. semua ku kurung dalam bilik masing-masing..
Bila kuintai.. eemm.. patutlah senyap.. tidur rupanya.. kehkehkeh..



StatusHati: Pertemuan yang berakhir dengan perpisahan sangat menyakitkan..


9 comments:

uncle gedek said...

jangan la bagi dak nuha cebik bibir cam tu...

cubit kang! (geram)

MILx HASHIM said...

singgah > http://jmbelog.blogspot.my/2015/10/fuyooo-ggiveaway-by-mama-darwiish.html

Amanda Suria said...

Nuha!!!!!Awak ni kan...terus tergelak mamalong tau...

Daddy Ziyyad said...

perrghhh..berkelah kat Jeram...
saya ke sana tak pernah waktu siang...sebab selalu sampai je malam....gi Aroma! hahaha

Aziela said...

Alaaa....rasa mcm nk pergi pantai remis. Bestnya Nuha...

Dunia Zumal said...

Bestnya kalau cuti, rasa macam cuti lagi je ^-^

CikSiti said...

salam lama tak singgah sini makin comel dak nuha hehehe

Falsya said...

Ish dak nuha nie mengundang tau wat mulut gitu..;)

Kira Sakura said...

kan kak bila dorang ada kita ni nak jadi rimau la, dinosour la. bila dorang takde .setengah jam je. kita dah jadi mati kutu hihihi

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...