Followers Remaja Purba

Sunday, October 4, 2015

Berehat bersama Tom and Jerry..


Hujung minggu hanya bersama anak-anak..
Berehat di rumah..

Dak Kakak..
Sekejap tengok tv.. ada je rancangan yang nak dirakamnya..
Takpe.. biarkan.. nanti aku delete balik..
Sekejap kata lapar..
Tapi kat rumah, anak-anak ni tak berani nak makan diluar waktu makan..
Kalau tak.. mahu setiap jam dorang hadap peti sejuk..


Dak Adik..
Bila sunyi.. disakatnya dak Nuha..
Terpekik menangis dikerjakan..
Kalah Tom and Jerry gurauannya..


Dak Nuha..
Pun boleh tahan sama naiknya..
Sengaja cari pasal dengan dak Adik..
Mana dak Adik tak geram..


Rumah..?
Dah macam taman permainan..
Sana-sini ada je mainan disusun ditindih dak Nuha..
Pehtu dak Kakak jadi mangsa mengemas..
Mana tak mengamuk dak Kakak..

Aku..?
Tengok kan je..
Cukup masa.. takde sudden death..
Dengan kuasa seorang ibu..
Semua masuk bilik masing-masing tidur..

Petang..
Merengek nak main dekat luar..
Bukan tak nak bagi.. keadaan dekat luar bukannya elok..
Jerebu kemain teruk..
Seriau aku tengok anak-anak jiran selamba main dekat luar.. dari pagi sampai ke malam..
Dorang ni guna insang nak bernafas ke hape..?

Malam..
Dak Kakak dengan dak Adik memang tidur awal..
Waktu anak-anak jiran masih leka bermain dekat luar..
Dorang lena dah..

Dipendekkan cerita..
Aku sendiri bosan..



StatusHati: Pernah ada rasa cinta.. kini tinggal kenangan..




14 comments:

❤Kamsiah❤ said...

bila mereka dah besar nanti..masa tu kita akan rasa sunyi..rindu keadaan zaman kanak2 merweka kembali..

hainom OKje said...

Gitulah kalau ada anak kecik AM....kejap ketawa kejap nangis, pas tu gaduh,tu perkara biasa.
Anak dara kat rumah ni apa kurangnya, sama jer macam budak kecik

ohpanduan panduan said...

Anak-anak belum mengerti lagi dengan jerebu. Insyallah nanti besar sikit mereka akan tahu.

Jobdirumah Buat Duit said...

Zaman anak-anak kecil memang seronok. Bila dah besar lain pula ceritanya.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Kasihan anak-anak bila jerebu melanda. Tak dapat main kat luar. Anak-anak jiran mereka dah biasa agaknya dengan jerebu ataupu dah tk boleh control.

Falsya said...

Falsy nnt nie xtau la mcm pulak kerenah derang kak..hehe

aTieYusof Family said...

Bila depa takde kat rumah sunyi plak rasa nya.. gelagat adik beradik kadang melucukan, kadang buat geram..huhu

norhidana miswan said...

heheheh gitu lah kan kak.... tp kalu depa 3 org takde kot cuti sekolah balik kg, msti akak sunyi nyer kan...

biarlah depa duk main dlm umah kak jerebu2 nih... ada je mak pak yg tak hirau anak2 time cuti n jerebu nih... jns yg lepas bebas gitu, tp klu jd apa2... mak pak jgk yg ssh kn

uncle gedek said...

rumah uncle pon banyak permainan... tapi permainan uncle yg punya! huhu

Malinda said...

lebih kurang sama cam situasi kat rumah akak jugak la...kekadang akak naik hantu gak bila diorang buat perangai...tapi tu la anak2 kan penyeri hidup

iryanty ahamad said...

status hati tu macam lagi saleem iklim

Kira Sakura said...

tula kami pun kuarantin uwais dekat rumah. cuma semalam terlepas makan dekat luar. silap kami jugak tak tapau je masa tu. tu pun dah mula ada batuk sikit2 haisehhh. pagi ni cepat2 bagi minum vita c. mntk2 nya takde la pape tu

noorhaidaz eyda said...

Seronok ada anak2 kan... eyda cuma dot menumpang kasih anak buah...

noorhaidaz eyda said...

Seronok ada anak2 kan... eyda cuma dot menumpang kasih anak buah...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...