Followers Remaja Purba

Tuesday, October 27, 2015

Resepi dalam rumahtangga


Dalam resepi rumahtangga ada lima perkataan mudah..

  • MAAF..
  • Jika tak jalan jugak, AWAK  BETUL..
  • Jika tak lut jugak, SAYA SALAH..

 Mudah kan..?

Lima perkataan itu walaupun mudah tapi bapak azab bila nak melafazkannya.
#EgoSeorangManusia
-Novel-


StatusHati: Masih kurang rasaku mencintai hatimu..


12 comments:

paridah said...

benartu saling mengaku kesilapan dan memaafkan kesilapan antara suami/isteri...aman hidup.

Izwa Kamaruddin said...

ERMMMM

JR said...

Kadang2 bila bertelingkah kita memohon maaf untuk suatu kesalahahn yg sebenarnya dimulakan oleh pihak satu lagi. Biarlah dia dengan egonya kerana ego yg tinggi cuma memancar satu hati angkuh yg tidak cerdik...

eima said...

selalunye aku diamkan je ... kami jrg bergadoh besar kecuali nk tahu tempat nk dituju .... hahahaha.....
aku mmg tak suka bising2 ...die marah ka ...die hangin ke ...aku buat bodoh .. kah kah kah ... sakit hati??? tidak sama sekali ...die suami .... die berhak marah dan mendidik kita kan .... klu kita salah ....

Falsya said...

betul3..kalau sebut pun mcm sarkastik je memasing..tp sarkastik tuh ade time jugak la..;D

Kamsiah yusoff said...

saling tolak tepi ego masing2..

Anum said...

mudah2

Kakzakie Purvit said...

Kalau ego tinggi memang payah nak ucap itu semua walau perkataannya mudah aje sebenarnya..

uncle gedek said...

ada satu lagi...

"Banyak la awak punya betol..!"

hehe

JunAina said...

Terutama bagi kaum lelaki...akak senang je banyak2 cerita akak jawab je yelah2...

norhidana said...

heheheh... dana cpt marah cpt merajuk tp senang mintak maaf

jarang edy yg bt salah selalu dana yg mulekan hehehhe...
nsb edy jns kurang berckp n bnyakkkk bersbr

Nizam.Ariff said...

Satu lagi....air mata.....

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...