Followers Remaja Purba

Tuesday, October 20, 2015

Marah Musuh Utama Akal





Marah Musuh Utama Akal


Depan rezeki jangan marah-marah.. lebih-lebih lagi depan air..
Sebab air itu menyerap kata-kata bagi tape recorder.
Macam orang baca surah Yassin depan air jernih.

Air itu penawar..
Lebih kurang samalah dengan air yang kita nak minum.
Apa yang kita cakap, terakam dalam air.. yang negatif dan positif semua kita teguk.

Malanglah kalau kita banyak marah, mengutuk orang depan rezeki..
Itulah yang kita teguk dan makan yang negatif..
Maka aura negatif je lah yang berlegar dalam badan kita.
Mulalah badan tak sihat, akal tak stabil dan perasaan serabut.
#Novel The Unsung Hero..


Tapi kalau dah marah sangat.. teori ke mana, praktikal ke mana..
Budak-budak perangai selalu mencabar kesabaran..
Kriteria nak dapat anugerah ibu mithali terus gugur..



StatusHati: Bila salah berkomunikasi, ia akan menimbulkan konflik..



6 comments:

Amanda Suria said...

tau takpe..sebab tu la kadang-kadang kena lebihkan sabar...

tiga lalat said...

'marah' terbalikkan jadi 'haram' tuuu., ;p

PeRdU cINta said...

penawar marah istighfar..in sya Allah.

Suria Lekatlekit said...

ok take note. Depan air kena cakap & niat yang elok2 jer..hehehe

iryanty ahamad said...

sampai satu tahap..marah itu.memang sukar dikawal

uncle gedek said...

naik juling mata uncle nak baca perkataan terbalik tu!

huhuhu

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...