Followers Remaja Purba

Friday, March 18, 2016

Pernah tak jadi situasi macam ni..?



Pernah tak jadi situasi macam ni..?


Tengah syok berchit chat dengan orang yang kita sayang, tiba-tiba boleh tertukar nama panggilan yang selama ni tak pernah sebut nama selain yang biasa digunakan.. Ha.. agak-agak apa respond yang akan diberikan..

Penjelasan..?
Itu satu hal.. nak memujuk pun satu hal..
Andai niat nak menyakat pasangan, kena fikir kesan dari tindakan yang dibuat.. Kalau memang dah tau sikap pasangan yang suka nau menyakat, takpelah kan..
Kalau yang jenis selama ni serius tiba-tiba menyakat, aik..? Something wrong somewhere..
Nak pulak dia dok tersasul sebut si R, walhal nama kita M..
Nak kenakan pasangan, sudahnya diri sendiri yang terjerat..
Nak pulak kau sakat time pasangan kau tengah PMS..
Habis hal dari zaman bujang kau nanti dia ungkit.. hahaha..

Aku pulak..?
Kekadang aku yang salah mesej.. nak mesej pada si Q aku mesej pada si W.. lepas tu jenuh kena sesi soal jawab..
Ni namanya sendiri cari penyakit tapi dalam masa yang sama nak tarik perhatian.. kahkahkah..

Apa-apapun, belajarlah memahami diri pasangan..
Walau dah bertahun bersama tapi belum tentu ada yang memahami..
Faktor komunikasi dua hala memainkan peranan utama..
Tanpanya tak berserilah hubungan tu..
Perhatian pun kenalah lebih..
Dah itu yang sanggup bersama sepanjang hayat.. hargailah sebaiknya..
Moga kekal bahagia hingga ke akhir hayat..



StatusHati: Dak Nuha kena chicken pox akhirnya.. nanti aku update perkembangan beliau..



11 comments:

Suriaamanda said...

pernah...terus perang badar...hahahahahaha

Kakcik Nur said...

Hidup berumahtangga tetap ada pasang surut dan tergelincir terseradungnya... terpulang kepada bagaimana kita hendak menanganinya...

Semoga Dak Nuha segera sihat sepenuhnya.

Kakzakie Purvit said...

Mudah kata jgn besarkan isu yg kecik..

Harap Nuha tak serious.

Siqah Hussin said...

Hihi. Pernah pernah jadi.. Merajuk kejap. Tapi bila fikir balik, percaya lagi penting :)

insan marhaen said...

belum pernah terjadi sebab ada satu je sayang...

Yana Libra said...

kalau slh cakap boleh perang ni..huhu

Nor Azimah said...

Ada masa merajuk juga, biasalah kan, tapi itulah asam garam rumah tangga.

Nooriah Abdullah said...

Itulah asam garam kehidupan dik
kalau tak mana ceria kehidupan seharian kita
Yang penting buang yg keruh ambil yg jernih

Kira Sakura said...

Hahahaha kalau kes gini memang naya nak menjawab!!!! Boleh makan berminggu merajuk tu

Kira Sakura said...

Hahahaha kalau kes gini memang naya nak menjawab!!!! Boleh makan berminggu merajuk tu

adianiez AIDA said...

hi hi jenuh gak ekk nak jwb.
tak sengaja kan. kekadang tu fikiran ke lain.
so far aida and mr.asben ok la bab mesej mesej ni.
tak pernah lg tersilap ker apa ker hi hi hi...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...