Followers Remaja Purba

Tuesday, March 15, 2016

Faktor Usia..?


Dari aku beli hari tu di Karnival Karangkraf Shah Alam, sampai la ni baru sebuah novel yang berjaya aku habiskan. Ada lagi beberapa buah yang dah siap berbalut tapi belum dibaca..

Zaman Remaja Purba dulu.. 2 hingga 3  jam aku mampu habiskan sebuah novel..
Sekarang.. dah jadi Mak Budak ni, tak tergamak nak hadap novel je..
Ditambah pulak bila hubby sindir-sindir manja..
Siap bagi petua macam mana nak habis baca cepat..
'p rendam novel-novel tu, lepas tu minum airnya..' huhuhu.. kejam sungguh..
Sebab tu aku baca novel bila hubby takde dekat rumah..
Dia rimas tengok aku hadap buku..
'eleh, cakaplah abang nak manja-manja dengan kite.'

Komitmen dulu dengan sekarang yang membezakan 'kelajuan' pembacaan aku..
Adakala jangan kata novel, blogwalking pun aku tak sempat..
Rutin harian pun adakalanya semput nak mengadap..
Hadap novel..?
Mahu hubby betul-betul rendam nanti.. kang jadi macam air penawar pulak..


Faktor usia..? Sentap kita tau.. 


StatusHati: Terima kasih pada semua yang mendoakan keadaan ayah di SINI..



14 comments:

lieyalatif said...

mcm same jek kisah kite ni kak...lieya dulu mmg hantu novel...skrang nie, jgn kate novel. selak selai majalah pun dah ngantuk hahaahahahah.... faktor usia maybe...faktor penat dgn kerja2 rumah pun rase ye jugak....aduh....mujur skrnag byk novel di dramakan heheheeheh...

Yana Libra said...

bukan faktor usia, tp faktor persekitaran~ huhu

sy beli jualan gudang thun lps x abis lg baca..3 buku je pun..huhu

Lea Ismail said...

dulu satu novel sekejap je habis.sekarang 1 novel 1-2 bulan baru habis. kadang-kadnag tak ingat nak sambung baca pun

Kamsiah Yusoff said...

sama mcm akak..curi2 baca novel time hubby takde..

norhidana miswan said...

hahhahaha faktor usia.... ngaku jelah kak

paridah said...

SEBENARNYA TERLALU BNYK KJA YG NK KENA BUAT SELAIN NK NGADAP NOVEL JER KAN..

Kakzakie Purvit said...

Hakikatnya begitulah bila dah berusia membaca lama teringat ada tanggungjawab lain yg perlu dibuat itu yg terbengkalai..

Petak Bunga said...

masa remaja suka sgt beli novel & buat collection..
lepas tu kerja jd editor buku.. terus malas membca.. smpai skrg

idzwa kamaruddin said...

lama tak bernovel!

idzwa kamaruddin said...

lama tak bernovel.

uncle gedek said...

Nak beli novel 2nd hand? tanya aunty…

(uncle pon rimas! ) hahaha

Malinda said...

sama la dik...yg ko dah tentu2 sebuk dengan keje bagai...akak yg tak koje ni pon bertaun nak menghabiskan 1 buku...mata hadap buku otak merawang teringat ada je keje blom beres... T__T

izzah said...

hebat akak..leh abiskan 2-3 jam masa zaman muda2 dlu..sy dlu masa muda remaja, 1 novel leh abiskan 2-3 hari..kalau sekarang ni, maunya 2,3 tahun gamaknya..hehe...

Kira Sakura said...

Sama la. Sebab tu sekarang langsung dah x membeli novel. Sebab tau takde masa nak mengadap novel tu. Blogwalking pun x habis2 lg kalau ada novel blog kena tutup kot hahahaha

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...