Followers Remaja Purba

Tuesday, September 30, 2014

Sup Gear Box, Kambing Golek di Pasar Karat Shah Alam



Kisah Ahad lepas..

Wife adik ipar teringin nak makan sup gear box..
Pepagi aku dan hubby datang ke rumah MIL ambil dorang pergi ke Pasar Karat Shah Alam dekat Stadium Melawati..
Aku dah tentu tak lepaskan peluang.. sambil dapat makan.. dah tentu boleh terapi minda shopping kat sana..





Sup Gear Box..
Kali pertama makan kat situ.. biasanya beli bungkus makan kat rumah..




Bertambah menarik berhadapan dengan sup gear box tu..
Kambing Golek Panggang..

Sebungkus RM10..



Sememangnya aku bukan peminat kambing.. malah memang tak pandai langsung nak jamah kambing..
Kali pertama aku makan memang meninggalkan bau kat tangan dan mulut aku.. memang taklah nak makan lepas tu..
Tapi.. hasil air tangan hubby aku sepanjang minggu lepas, otak aku dah macam kena 'brainwash'..
Walau hanya setakat makan seketul daging kambing.. tapi kalau dah hadap setiap hari.. mahu tak rasa teringin..
Sudahnya.. kambing golek panggang di Pasar Karat Shah Alam menjadi pilihan..

Dah kenyang makan.. kita buat terapi minda pulak .. pelbagai barangan ada dijual.. macam-macam ada..
Dah penat berjalan.. bersedia untuk balik rumah MIL sebab sebelah petangnya nak pergi kenduri kahwin member hubby di P.J..


Bersambung..



psstt: Kisah semalam belum selesai dan masih mencari jalan penyelesaian terbaik..


13 comments:

❤Kamsiah❤ said...

ada org sedut sup gearbox tu dgn straw,kan...
kalau buat kat rumah MIL..akak selalu kena perli dbb tak makan benda2 mcm tu..:)

Nurzakiah Hanum said...

wow bestnya

Gee Lion said...

Tak boleh makan daging kambing. Lepas tu confirm jadi pening2 lalat.. Padahal kambing, apa kena mengena dengan lalat pulak an. T_T

norhidana miswan said...

tergoda betul nengok kambin gitu,... tak penah pg psr mlm shah alam tuh, msti best kan kata org2 meriah kt sana

idzwa kamaruddin said...

ala sedap nyerrr...

azimah mohd zainuddin said...

walaupun duduk di shah alam, tak pernah jejak pasar karat ni, tak sangka plak ader gerai-gerai

http://www.lovehutladyvitamin.com

Tihara said...

sedapnya kambing golek dengan sup gear box :)

JR said...

Saya suka kambing tapi tak berani makan selalu. Masih percaya dengan metos daging kambing boleh meningkatkan tekanan darah walaupun pernah dengar pakar pemakanan kata daging lembu lebih tinggi kandungan kolestrol dari kambing...

Mieza Jhaa K said...

Kambing golek tu kegemaran saya..dapnyeeee

amirah said...

sup tu kita makan kosong camtu aje ke ai? tak penah makan dan x pernah tgk org makan...huhu...buleh?

Aziela said...

Waaa...sedapnyaaaa. Ini kalau orang2 usia akak makan ni, harus pitam dah lepas makan.

Kesuma Angsana said...

klau en hubby suka ler ni, KA kambing2 ni tk makan hehehe

hainom OKje said...

Tak pernah gi pasar karat ....mcm best aje yek...
Nampak meriah tu
Borong apa kat Pasar Karat? Takkan cuci mata jer kot?

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...