Followers Remaja Purba

Thursday, September 25, 2014

Berjayakah memujuk dan dipujuk..?



Pagi tadi..
Mood berangin rasa nak marah je.. emosi tak menentu..
Bila jadi macam ni.. mulalah rasa nak dipujuk bagai..


Dan hasilnya tadi..
Alhamdulillah.. kembali ok bila berjaya dipujuk..



Juga aku terima yang ini.. 
Kegembiraan ibarat semburan pewangi..
Bila kita memakainya semua akan dapat merasa keharumannya..
Oleh itu, berikanlah walau secebis kegembiraan yang kamu miliki itu kepada orang lain..





psstt: Harta yang paling menguntungkan adalah SABAR..


13 comments:

Aziela said...

Alahaiiii...sweetnyaaa.... phewiit.

Nurzakiah Hanum said...

sweetnya

Zaza Abdul Latif said...

sabar itu kan separuh dari iman..
InshaAllah.. ada hikmah disebalik sabar tu.. hehehe

Yana Ujang said...

semlm baru bc post aty psl sabar...hr akak pulak cite pasl sabar..hihi

gud advice...:)

amirah said...

lahaiii...sweet..alhamdulillah..sabar itu manis insyaAllah ai

Yusmawati Paiman said...

sweet bila dapat msg macam ni kan.

Kalau takde yang pujuk, pujuklah diri sendiri dengan merayu kepada Allah, Insya Allah pasti lega kerana Dia Maha Mendengar...

JR said...

Kadang2 bila tak ada orang sudi memujuk, kita perlu memujuk hati sendiri....

aTieYusof Family said...

So sweet.. pandai memujuk tu..hehe..
InsyaAllah SABAR itu Indah :)

Knor said...

ye setuju, sabar..

Qaseh Vee said...

bestnya ada yg memujuk ... sabar itu sebahagian drp iman .

Tihara said...

betul sabar tu banyak manfaatnya

UmmuAidan-Arissa said...

biasalah tuh sekali sekala bila marah atau merajuk nak jugak kena pujuk kan..sib baik org yg memujuk tuh pandai..:)

Mummydearie said...

Bila orang pujuk, terasa damai je hati, kan. Kadang tu silap tak besar mana tapi kalaulah dapat dipujuk, alahai bestnya rasa :)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...