Followers Remaja Purba

Tuesday, September 9, 2014

Menjaga anak yang tidak sihat



Semalam aku cuti..
Menjaga dak Nuha yang masih belum sihat di rumah..
Maka tiada aktiviti luaran..
Aktiviti aku banyak dipenuhi dengan urusan dalam rumah..
Makan.. tidur.. makan.. tidur.. wah.. kembang-membanglah lepas ni..

Dak Kakak dengan dak Adik sukalah bila aku ada di rumah.. menggedik jelah kerja dorang..
Dak Nuha pulak nampak semakin baik..
Siap ajak aku main bagai lagi.. smackdown aku usah cakaplah berapa kali kena dengan badan dia yang chubby tu..

Penyudahnya.. malam tadi.. dia susah nak tidur sebab sebelah siangnya dah puas tidur..
Atas sofa.. atas lantai kat ruang tamu.. atas lantai dalam bilik.. atas katil.. letak je kepala.. lena..


Tapi..
Lewat malam tadi sampai pagi tadi merengek meragam dia..
Menangis usah cakaplah.. dah macam kena pukul pulak aku dengar..
Pukul 5 pagi tadi.. hubby mandikan dia.. dengan hubby je dia nak.. dengan aku langsung dia takmo..
Lepas dah dapat sebotol susu, terus lena kat celah ketiak babah dia.. huhuhu..





psstt: Moga dak Nuha semakin baik dan cepat sembuh hendakNYA..



13 comments:

Nurzakiah Hanum said...

semoga cepat sembuh

Kakzakie said...

Kesiannya Nuha... tak sihat itulah merengek tak selesa. Pepagi buta kena mandi kesiannya...

Moga cepat sembuh.

Ann Ishak said...

inshaAllah, semoga nuha cepat sembuh :)

Aziela said...

Nuha merengek tak sihat nak besar yer.... Kena manjakan lebih sedikit la jawabnya Ai...hehehehe

asyifa mustaffa said...

Masih x sihat...sian nuha...):

Nurfaezah Abdullah said...

semoga adik nuha cepat sembuh ye. dah sembuh blh lh main lg lasak kekeke.

Ratu Hatiku said...

Sian Nuha.. Semoga cepat sembuh ya.. Aminnnn...

norhidana miswan said...

alahai sian nyer dia kak... kadang2 bdk ni kalu siang ok sihat main mcm biasa tp mlm baru dmm merengek...
moga cpt sihat dak nuha

Petak Bunga said...

sakit ni lah peluang nak manja2 nga ayah dia..
tak apa.. cepat sihat ye..
mak dia bnyak sabar layan org tengah sakit ni..

amirah said...

tu sebab dah puas sgt tido la tu..

Cik Asma BLuppy said...

siannya. semoga cepat sembuh ye.

Daddy Ziyyad said...

5 pagi mandi! awal betol :P

Tihara said...

semoga anak cepat sembuh
take care yea

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...