Followers Remaja Purba

Thursday, September 18, 2014

Kita tak perlu buang yang keruh tu..



Meminjam kata-kata seorang teman dari laman muka buku..


Orang cakap..
'Buang yang keruh ambil yang jernih..'


Tapi.. adakalanya..

"Kita tak perlu buang yang keruh tu sebab yang keruh itulah kita perlu ingat selalu supaya tidak terjadi lagi pada diri kita.."


Sekurang-kurangnya kita mencuba untuk menjadi yang lebih baik dari sebelum ni..





psstt: Moga hari ni lebih tenang berbanding semalam..



11 comments:

makchaq said...

Betui jugak... macam buat baik berpada2 buat jahat sekali sekala... ha ha

Nurzakiah Hanum said...

ada betulnya

amirah said...

betul jugak tu ai...barula kita beringat2 selalu kan...

Aziela said...

Setuju...tapi untuk diri akak sendiri, akak tetap kena buang yang keruh. Ctr+Alt+Del terus sebab tak nak melekat negativity dalam diri.

Kakzakie said...

Bukan ambil yg keruh tapi ambil utk dijadikan teladan...

ros_reeza said...

betul juga.. baru terfikir..

Afasz said...

maybe ada betul nye. moga harini lebih baik dr smlm. aamiin.

aTieYusof Family said...

ada betul nya.. kadang bila kita dah terkena, pasti kita akan beringat sentiasa spy tak berlaku lg...:)

bobiedanbad said...

Yang keruh letak tepi, tuk jd pedoman d masa depan hihihi

Daddy Ziyyad said...

betul juga tu...yg keruh tu la mengajar kita :)

hainom OKje said...

Kalau macam tu kita tak payah buanglah yg keruh tu .....kita tukar pada mengenang yg keruh hihi boleh gitu?

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...