Followers Remaja Purba

Tuesday, July 1, 2014

Belajar buat Kek Coklat Moist



Sebenarnya dah beberapa kali aku tangguhkan nak belajar buat kek coklat moist dengan kakak sepupu hubby.. Akhirnya sehari sebelum menyambut bulan Ramadhan 1435H, aku berjaya luangkan masa belajar membuatnya..

Tapi yang berlaku sebenarnya adalah.. ---> aku tengok.. ambil gambar.. salin resepi.. yang buat bukan aku..  tapi kakak sepupu hubby datang kat rumah MIL yang ajar aku dengan adik ipar sekali..

Tercipta satu lagi sejarah.. sekurang-kurangnya aku nak belajar buat dari tak tahu langsung..
Bersemangat waja sungguh kali ni..

Ok.. resepi dah ada.. cuma yang perlu aku buat.. ---> rajinkan diri untuk membuatnya..
Puas rasanya bila apa yang dihajati akhirnya dapat.. cuma tinggal nak buat ikut resepi dan sukatan yang diajar tu aje.. tapi masa ni tak perlu lagi sebab masih ada baki kek tu.. jangan membazir..







psstt: Maaflah ye kalau ada yang tak suka gambar makanan di upload ketika bulan Ramadhan ni.. ni sekadar catatan kenangan mak budak di sini..



13 comments:

azieazah said...

Ajar lah kita orang pulakkk...

Nurzakiah Hanum said...

bestnya

idzwa kamaruddin said...

aaa..sedap nyer!!

Kniedaz said...

buh la resepi..saya jenis malas nak buat hehehe tapi suka tengok gambar makanan dan resepi

Cik Asma BLuppy said...

nak resipi jugak. hihi

Rai Ourkizuna said...

saya ok je kak.. hehe..

share la resepi kalau tak keberatan kak..

faraherda.razalan said...

Sy lagiii suke klu tayang gamba makanan. Hahaha!

Peh! Buke kek choc moist, sodap ni. Hahaha!

norhidana miswan said...

ok jgn tuh kak... siap ngn topping dia lg... mabeles nampaknyer

norhidana miswan said...

nmpak mabeles nih kak...

*apasal dana komen dr td tak kuar2

ZazaMyMoon said...

tgk coklat yg bersinar2 cahaya kilat2 tu dah tau sedap nih..

Aziela said...

Akak ok jerrr kalau bab entry makanan ni...no hal punya. Ai...mesti sedap tu kan...

uncle gedek said...

saja je kan bagi gambar makanan?

Nora Karim said...

Wah... nanti dah buat sendiri... kasi up entry.. hehehe

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...