Followers Remaja Purba

Monday, July 7, 2014

Hidup Macam Roda Berpusing..



Dulu waktu sahur..
Mak yang kejutkan aku.
Aku bangun semua dah siap atas meja..
Tinggal nak ngap je menu yang ada..

 
Sekarang waktu sahur..
Alarm hp yang kejutkan aku..
Aku bangun dan kena masak untuk family kecikku..


Tapi kalau waktu berbuka tak tolong mak, siaplah kena bebel-bebel manja..
'Orang lain pun puasa jugak..'


#Hidupmacamrodaberpusing..




psstt: Moga mak dan ayah sihat hendakNYA..




13 comments:

azieazah said...

Betul tu. Dulu kita manja, sekarang orang lain pula bermanja dengan kita.

Cik Asma BLuppy said...

semoga ibu bapa akak sihat sentiasa.

Nurzakiah Hanum said...

amin

Kakzakie said...

Allah adil nak bagi ganjaran kepada semua.. Kalau org tu aje sediakan makan dia aje yg dpt ganjaran..

Yusmawati Paiman said...

betul, sekarang saya pula yang bebel2 kat anak2 bila masing2 lambat je makan sahur...hehe

faraherda.razalan said...

Tulah. Tiba-tiba teringat mak, kan? Sobs...

Mar Mansor said...

betul sangat2 tu..

Wak Gelas said...

salam ramadhan mak tuu.,ehHHee

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Itulah roda kehidupan kan Aiza.. sekarang dah jadi ibu.. taulah rasanya.. suami dan anak2 bermanja pulak :)

Aziela said...

Janji Allah.... Satu kebaikan untuk ibu bapa kita berikan, 10 kali kebaikan anak kita beri pada kita. Begitu juga sebaliknya. Alhamdulillah, kebahagiaan dalam berkeluarga.

Pha Is said...

dulu jadi anak orang je.. skrg dah jadi mak orang.. hehehe

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Semoga sihat mak ayah akak..amin.. :)

Saya ni masih lgi menggedik ngan mak ayah,hehehe

Mummydearie said...

Memang betul. Bila dah jadi mak, barulah tau susah payah mak kita membesarkan kita. Dulu lagilah susah berbanding dengan zaman kita sekarang ni.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...