Followers Remaja Purba

Wednesday, July 16, 2014

Kisah disebalik Cuti Nuzul Al-Quran.



Kelmarin ketika waktu berbuka puasa..
Dak Kakak dengan dak Adik request nak pergi rumah atok dorang, memandangkan hari Selasa cuti umum ---> Nuzul Al-Quran..

Ikutkan hati malas nak pergi sebab cuti sehari je kot.. kalau boleh nak rehat je kat rumah tapi bila babah dorang kata OK je.. eeemm.. kenalah packing sikit baju untuk dorang kat sana..

Malam tu, kami hantar anak-anak ke sana dan lepas tengah malam baru sampai kat rumah.. ---> sahur jangan tanyalah.. bukan sebab anak-anak takde tapi aku terlajak bangun sahur sebenarnya.. memasing kepenatan..



Semalam.. dak Nuha keseorangan takde geng gaduh..
Gigihlah aku melayan kerenah dia semalam..
Ajak makan.. dia pulak nak tolong suapkan dalam mulut aku.. huhuhu.. Nuha.. Nuha..



Petang semalam..
Hari ni aku bercuti dari memasak.. lega tak payah nak bersilat kat dapur..
Sebaliknya petang semalam kami berbuka puasa di rumah MIL.. itupun sebab dak Kakak dengan dak Adik kat rumah atoknya, kalau tak.. memang susah nak berbuka puasa kat rumah MIL ---> kekangan kerja..
Kali ni tak semeriah macam hari pertama hari tu.. tak cukup corum sebab adik-adik hubby kerja..


Alhamdulillah, rutin harian berjalan dengan baik walau semalam seharian berperang dengan emosi yang tak dapat dizahirkan..





psstt: Aku tak berniat untuk memutuskan silaturrahim.. kerana itu adalah satu dosa dan ketidaksempurnaan iman.. meresap ke dalam hati..




19 comments:

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah

faraherda.razalan said...

Cuti smlm, kami hectic. G shopping dlm keadaan posa dan ade baby. Hahahaha!

lieyalatif said...

mesti terasa sunyi bile anak2 takde kat rumah kan heheheeh..tapi tu laa dieorg nak berpuase kat rumah atuk...kenaa la kite layan kan....

lieya belum lagi telajak sahur...tapi telajak lepas sahur ade...kelam kabut nak siap2 nak pi keje dibuatnye hahahahaha...

Daddy Ziyyad said...

semalam mmg best driving...NKVE lengang..:)

idzwa kamaruddin said...

semoga dipermudahkan semua urusan :)

Cik Asma BLuppy said...

bebudak kan pantang cuti, mesti nak balik umah tok dia kan? ;D

mama ka0ri said...

bila anak2 takde kat umah memang terasa sunyi..

anamizu said...

sonok dah ade family & anak2.. terase meriahnye kan kak hehe

Aziela said...

Sabar yer Ai...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Memang kesukaan mereka bila cakap balik rumah atuk nenek mereka aiza.. akak cuti tu pun balik kampung walaupun sekejap..

ewanthology said...

semalam cuti saya jaga anak...sebab isteri keje.

eMMe said...

Salam Mama Nuha, semalam cuti dok umah je lepak dgn twin.. papa twin koje...huhuhu...

aTieYusof Family said...

Sabah tak cuti Nuzul Qur'an..so, kmi bekerja..hehe..

asyifa mustaffa said...

Anak x de...sunyi..tak best kan..nuha pun tau sunyi tu...pasal tu mntk dilayan ye...

Smlm n9 x cuti...smua cam biasa je...

Nizam.Ariff said...

Nak tau pasal emosi yg tak terzahirkan tu...

Khairul Bariah said...

saya pon balik kg cuti semalam, cari doyan. rumah PIL dah balik ahad lepas hehe.

yana yani said...

anak tak ada kat rumah mesti sunyi kan
tapi kalau ada pening pula ye =)

p/s: membalas kunjungan =)

aizamia3 said...

Nizam.Ariff:
Belum mampu nak luahkan emosi tu di sini.. bagi stabil dulu kot.. hehehe..

Rosniena said...

rasa cam faham jek..huhu..berperang dalam diri..kene luahkan jugak.kalau tak pedih woo

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...