Followers Remaja Purba

Tuesday, July 8, 2014

Kerenah anak-anak di bulan Ramadhan..




Minggu pertama di bulan Ramadhan..
Masa untuk dak Kakak dengan dak Adik menyesuaikan diri dengan berpuasa di siang hari..

'Tak boleh ke cepatkan jam ni.. lambat betul nak azan Maghrib.." dak Kakak merungut.. kami senyum je dengan tingkah beliau..

"Ibu.. boleh tak adik minum.. sikit je.. bolehlah ibu.." dak Adik memujuk aku ketika lagi sejam nak berbuka..



Minggu kedua di bulan Ramadhan..
Tahniah buat anak-anak kerana semakin kuat dan bersemangat untuk berpuasa..
Alhamdulillah takde masalah untuk mereka bangun pagi ketika bersahur..
Tapi dengan syarat.. babah dorang yang kejutkan..
Kalau aku kejutkan, sikit punya liat dorang nak bangun..

Pagi tadi je dak Nuha merengek menangis.. tapi sekadar peneman.. biasa dia tak bangun..



psstt: Alhamdulillah.. rezeki Ramadhan.. tahun ni chef hubby banyak membantu menyediakan juadah ketika berbuka puasa..


9 comments:

lieyalatif said...

minggu prtama tu org kate baru nak cari rentak kan heheheh...mcm2 karenah ade...same laa mcm anak2 lieya....letih laa, tdo kat meja laaa...masuk mgu ke 2 alhamdulllah...balik sekolah pun steady lagi heheeheheh....hope dieorg dpt abiskan puase sebulan dgn jayanyer...

amirah said...

bagusnya dak kakak dgn adik dah belajar puasa ye..

Kakzakie said...

Didik anak berpuasa kena pelan-pelan tak boleh paksa. Kita yg dewasa pun lapar apa lagi mereka yg baru bertatih...

Kuatlah hendaknya sayang semua ye...

faraherda.razalan said...

Hehehe...comel je. Sejam lg nak berbuka. Syg je klu minum dulu.

❤Kamsiah❤ said...

anak bongsu akak walaupun posa,tetap buka tutup peti ais..dia kata nak tgk ja air dlm peti ais..

NM03 said...

aku tak sabar nak didik qausar berbuka

Mummydearie said...

Salam singgah,

Anak saya liat betul nak bangun sahur. Dok pujuk-pujuk dekat 15 minit pun tak bangun lagi. Mata macam kena glue jek katanya bila ditanya.

Wak Gelas said...

untunglar mak ade chef tuuu.,ehHHheee

Yusmawati Paiman said...

Bestnya ada chef tolong masak buka...hehe.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...