Followers Remaja Purba

Thursday, July 17, 2014

Kisah dak Adik ketika bersahur..



Alhamdulillah Ramadhan kali ni dak Kakak dengan dak Adik rajin bangun sahur..
Suka atau tidak, aku akan pastikan dorang bangun untuk bersahur.. tak banyak sikit dorang kena makan..

Minggu pertama..
Dak Adik agak menjaga pemakanan dia ---> dia ni memilih sikit bab makan..
Sahur makan sikit je..

Tapi bila masuk minggu kedua.. dak Adik dah dapat rentak..
Mungkin sebab kepenatan kelaparan kehausan di sekolah membuatkan dia makan agak banyak dari biasa..


Sekarang ni..
Dak Adik sentiasa dok tanya..
'Ibu.. boleh makan lagi ke ibu..?'
Selagi belum habis waktu bersahur tu selagi tu dia akan tanya dan ada je makanan yang nak dikunyahnya..
Nak cover untuk sepanjang harilah tu..

Lepas bersahur.. biasanya dak Adik tak tidur balik..
Kalau tak layan cartoon kat tv.. dia main permainan dak Nuha.. sementara nak tunggu bersiap pergi sekolah..




'Ibu ambillah gambar ni..'



Sanggup dia tunggu aku bersiap sebelum dia suruh aku ambil gambar hasil kreativiti dia tu..
Nasib baik dak Nuha tidur lagi.. kalau tak mahu jadi Tom and Jerry dorang berdua ni..





psst: DIA tahu sejauh mana tahap kesabaran hambaNYA..



14 comments:

PetakBunga said...

org tua ni yg selalu tdur lepas subuh.. ngntuk eh..hi

eMMe said...

pas sahur biasa kite cari bantal balik, lain lak kisah anak kecil ini, masih fikir nak main, hahaha...jap lagi kang ngantuk la tu, hehehe...

Nurzakiah Hanum said...

macam2 ragam kan

asyifa mustaffa said...

Susah dah nak tido lepas sahur...tak tau mata ni kenapa...dah biasa gaknya...

Nor Azimah said...

budak-budak nak bersiap ke sekolah, tak sempat nak tidur, yg selalu tertidur adalah mak2 yg tak bekerja nih..sesekalila..cuba taknak tidur, lesu badan kalau tidur pas subuh..

Daddy Ziyyad said...

bagus tu tak tido lepas sahur...kena didik sejak kecik lagi...sebab kalau tido lepas sahur, nanti nak bangun balik mmg liat

lieyalatif said...

alhamdulillah...kecil2 dah senang dibentuk.... bakal anak soleh nie heheeheeheh....

lieya tgk mood, kdg2 telelap pas sahur...kdg2 mate ni terjengil jeeee kekekekeeke

Tinta Lana said...

Salam.

Gigih tu siapkan binaan,hehe

Kakzakie said...

Bila dah tahu rasa lapar waktu siang itu yg rasa nak makan selagi tak imsak:)

fazianbatrisyia said...

selamat berpuasa

Rai Ourkizuna said...

err..saya pun kadang2 lelap lepas sahur.. hehe..

AzeedA said...

Syabbass Dak Adik!

ummiross said...

kreatifnya..comel je posing.

uncle gedek said...

'benda' yg dia buat tu macam biskot raya je..? hehe

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...