Followers Remaja Purba

Saturday, July 26, 2014

Hari terakhir berbuka puasa dan Zakat Fitrah



Bahang kemeriahan raya semakin dirasai..
Dak Kakak dengan dak Adik.. dorang lagi advance.. dah selamat tiba di rumah atok dan wan dorang..

Malam tadi merupakan malam terakhir aku berbuka di TDBi.. sebelum gantung periuk untuk balik kampung..
Berbuka puasa di rumah atok sedara atas jemputan nenek.. memandangkan sejak awal puasa kami tak dapat jumpa disebabkan aku yang terkejar-kejar untuk menyediakan juadah berbuka..
Penghujung puasa kali ni aku agak rileks sebab hubby banyak membantu.. ---> Terima kasih abam sayang..



Kesiannya dia..


Kena sakat dengan dak Angah dan dak Alang tak bagi dak Nuha datang dekat kat Babah dia..


Alhamdulillah..



Tak habis kat situ.. malam tu kami keluar..
Asalnya cuma hantar barang ke rumah member office aku.. tapi terjebak terus ke Kompleks PKNS Shah Alam..
Parking usah tanyalah.. mana ada ruang kosong kat tepi jalan tu terus je masuk parking..
Tapi apa yang aku hajati takde pulak kat situ.. 
Takpelah.. nanti carik kat tempat lain.. itupun kalau sempat..


Dalam pada tu sempatlah juga tunaikan Zakat Fitrah di Kompleks PKNS Shah Alam..
Boleh dikatakan hampir setiap tahun pasti di sinilah lokasi pembayaran..
Terima kasih cik abam sayang..


Hubby tak terkata apa dah.. bila aku merakamkan moment tersebut..


Anak Babah.. manja kemain..




Hari ni masa untuk mengemas apa yang patut memandangkan esok dah mula sibuk (sibuk ke..) di rumah MIL..



psstt: Berperang dengan perasaan dikala berjauhan..


8 comments:

Mizz ErMa said...

sy pon kemain lagi busy semalam, nasib baik sume dah setel sbb tgh ari nnt baru nk balik kg..hehe slamat ari raya ye..

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Senang bayar zakat jika kaunter dibuka di banyak tempat.
~ Shikin @ NAZECK ~

uncle gedek said...

air apa warna biru dalam jug tu...?

ewanthology said...

meriah makanan makanan nye

insan marhaen said...

Selamat Hari Raya. IM insyaAllah balik kampung raya ke 2.

IM dah belajar banyak erti sabar!

QasehnyaRania said...

meriah sungguh menu berbuka
alahai sian dia.. sampai nangis nangis kena nyakat ye

selamat hari raya
maaf zahir batin

JR said...

Salam Eidul Fitr yg agak terlewat. Maaf zahir batin...

Kira Sakura said...

alooooo siannya dak nuha. saya kan sejak jadi mak ni mesti sensitip kalau orang sakat anak sampai nangis sebab tak sampai tgk anak nanges.

normal ke perasaan ni? errrrr

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...